سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در اصفهان

تابناک: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن سال 1394 از روز دوشنبه در بخشی از منطقه پنج کلانشهر اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 26 October 2015
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: با توجه به سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال 95، امسال این کار بطور آزمایشی و با هدف شناسایی موانع و مشکلات احتمالی و ارزیابی برنامه ها و فعالیت ها در عملیات میدانی برای جلوگیری از هرگونه خطا و اشکال در مناطقی از استان ها انجام می شود.

مسعود صفاری پور افزود: ​سرشماری آزمایشی در ​برخی استان ها​ مانند اصفهان فقط در یک ​حوزه شهری و در چهار استان دیگر در ​سطح​ شهرستان انجام می شود.

وی اظهار کرد: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در استان اصفهان در منطقه پنج کلانشهر اصفهان در محدوده بین چهار راه شریعتی​ تا سه راه حکیم نظامی و خیابان های دقیقی​، شهید موحدی و حسین آباد انجام می شود.

وی مدت زمان اجرای این طرح آزمایشی را یک ماه و تا چهارم آذر امسال اعلام کرد و گفت: برای نخستین بار آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشورمان از شیوه الکترونیکی نیز در کنار روش مصاحبه حضوری استفاده می شود.

صفاری پور با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن به شیوه الکترونیکی نیز برگزار خواهد شد، گفت: در این روش که بصورت اینترنتی و خود تکمیلی انجام می شود، خانوار اطلاعات خود را در سامانه سرشماری اینترنتی به نشانی الکترونیکی www.sarshomari94.ir ثبت می کند.

وی با اشاره به اینکه این روش با هدف کاهش هزینه اجرای سرشماری انجام می شود، ادامه داد: خانواری که از این روش استفاده کند باید پس از تکمیل اطلاعات، کد آماری که سیستم در اختیار او می گذارد را یاد داشت و در زمان مراجعه مأمور سرشماری این کد را به وی ارائه کند.

صفاری پور خاطرنشان کرد: مرکز آمار ایران به خانوارهایی که به روش خود تکمیلی در سرشماری شرکت کنند به قید قرعه جوایزی اهدا می کند.​

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اظهار کرد: اگر بیش از 10 درصد مردم در سرشماری به روش اینترنتی شرکت کنند ، کشورمان در رده کشورهای پیشرفته جهان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در روش مصاحبه حضوری نیز مأمور سرشماری به مکان های سکونت خانوارها مراجعه ​​و اطلاعات خانوارها را با استفاده از تبلت ثبت ​می کند، افزود: در این زمینه در محدوده منطقه آماری هدف، اطلاع رسانی شده و ما انتظار داریم استقبال خوبی از سوی مردم این منطقه بویژه در روش اینترنتی انجام شود.

سرشماری کاملترین و مؤثرترین شیوه برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کشور و ویژگی های آن محسوب می شود.

هدف از انجام سرشماری، علاوه بر شمارش افراد، جمع آوری اطلاعات مهمی درباره ساختار جمعیت، مهاجرت، ویژگی های اجتماعی، باروری، آموزش و ویژگی های مسکن تا پایین ترین سطوح جغرافیایی کشور بمنظور تأمین اطلاعات پایه ای مورد نیاز توسعه اجتماعی و اقتصادی و تهیه چارچوب های آماری مناسب در زمینه خانوار و مسکن است.

مرکز آمار ایران از سال 1335 تا سال 1385 هر 10 سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن را اجرا کرد و پس از تصویب هیأت وزیران در سال 1386 مبنی بر اجرای سرشماری در فاصله زمانی پنج سال یک بار، هفتمین سرشماری را در سال 1390 اجرا کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار