پرداخت ۲۲۲ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در قم

مدیردرمان تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۲۲۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال برای درمان بیماران خاص در این استان هزینه شده‌است.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 22 August 2024

به گزارش تابناک قم، سید مهدی محصل روز پنجشنبه در گفت‌وگویی، افزود: بر اساس صورتحساب نسخه‌های تحت وب بیماران خاص تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، این مبلغ برای ۶ هزار و ۸۳۵ نسخه هزینه شده‌است.

وی با بیان این‌که در این مدت یک‌هزار و ۳۳۸ پرونده برای بیماران خاص تشکیل شده‌است، اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به هزینه‌های بسیار بالای بیماران خاص، حمایت ویژه‌ای در پوشش هزینه‌های درمانی و پاراکلینیکی آن‌ها انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از خدمات ویژه تامین اجتماعی، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های سنگین بیماران خاص و صعب‌العلاج است که پارسال نیز ۹۵ هزار و ۲۶۲ خدمت دیالیزی، رادیوتراپی، داروهای پیوندی، داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج، داروهای شیمی‌درمانی و داروهای بیماران ام‌اس انجام شد.

محصل بیان کرد: هم اینک صد درصد هزینه درمانی بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و اوتیسم رایگان است.

وی ادامه داد: هزینه درمان بیماران رادیوتراپی و شیمی‌درمانی که به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند نیز از دیگر خدماتی است که به‌صورت صد درصد توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته وی،‌ همچنین ۹۰ درصد هزینه درمان سرپایی بیماران صعب‌العلاج مانند ام‌اس و پروانه‌ای نیز قابل پرداخت است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: هم‌اینک هزینه درمان بیماران بدحال متصل به دستگاه تهویه مکانیکی که در آی سی یو و ان آی سی یو بیمارستان‌های دولتی بستری هستند به‌صورت رایگان است و به‌صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

۸۵۰ هزار نفر معادل ۵۹ درصد جمعیت استان قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار