به گزارش تابناک مازندران ، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: امیرآباد به عنوان یکی از ۵ دهکده لجستیک کشور انتخاب شد که مشاور گرفتین و ۳ لکه معرفی و موافقت اولیه گرفته شد و باز طراحی شد و ۵۰۰ هکتار خارج از بندر زمینی واگذار شود تا دهکده ایجاد شود که آلاینده نیست و در رشد اقتصادی تلثیرگذار است.
بر اساس گزارش خبرنگار آخرین خبر، محمدعلی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری از ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تن سال گذشته بود و امسال قرار شد به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسیم.
وی افزود: اکنون ۱۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته داریم و با همین همت به هدف خود خواهیم رسید.
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به تنوع کالاهای صادراتی، افزود: باید تنوع از ۴۴ به ۶۰ برسد که نسبت صادرات به واردات ۲ به یک است و امیرآباد حدود ۶۰۰ هزار تن صادرات سیمان داشته که هدف گذاری ما ۱.۵ میلیون تن است و لوله های توپر، میله گرد،کلاف، مصالح ساختمانی، سرامیک، کاشی، پالت و... صادرات می شود و بیش از ۳۰ درصد رشد صادرات داشتیم.
وی گفت: یکی از ضعف های بنادر و چالش ضعف استراتژیک تجهیزات است و در گذشته تجهیزات وارداتی بودند و حالا ما با شعار ما می تواننیم به توانمندی رسیدیم.
چیزی به عنوان کالای فسادپذیر در امیرآباد نداریم
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار کرد:کالاهای متروکه در بندر امیرآباد وجود داشت و امروز جز یک محموله ۳۵ تنی چیزی به عنوان کالای فسادپذیر نداریم و همه کالاها تعیین تکلیف شدند.
موسی پور یادآور شد: رشد ورود و خروج ما خوب شد و امروز میانگین تردد خودروها ۷۵۰ دستگاه کامیون در روز است و رشد خوبی داشتیم و به دنبال انبارداری نیستیم و باید توانجاده ای و ریلی افزایش یابد.
وی افزود: مسیر ترانزیتی از روسیه به هند را تلاش داریم که فعال کنیمکه شروع شده و اولین کشتی با ۵ هزار تن زغال در لنگرگاه است و اولین ترانزیت زغال کوک از سوریه به بندرامیرآباد انجام شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد تصریح کرد: ۱۸ کیلومتر ورکلا، ۲۲ کیلومتر جاده رستمکلا را بندر ساخته، بهسازی جاده تیرماه به بهزادکلا و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شد تاکنون و در رستمکلا اختلافی با راه آهن داریم که منتظر پیمانکاریم برای تقاطع هم سطح تا اجرایی شود.
موسی پور گفت: ایجاد شرکت های حمل و نقل بین المللی از دغدغه ها و نیاز ماست و کسی که صاحب تخصص این حوزه است باید وارد شده و به اهلش سپرده شور و شرکت بین المللی ایجاد شود که حلقه مفقوده در صادرات است.
مریم نظری