تدوین استانداردآموزشی در بخش فنی و حرفه‌ای کشور

کد خبر: ۱۱۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 17 October 2015

معاون وزیر کار و امور اجتماعی گفت: هم اکنون 6 هزار استاندارد آموزشی در بخش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین و اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کوروش پرند ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت نیرو که در مرکز تربیت مربی کشور برگزار شد اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین مسائلی است که می‌تواند ما را در بحث توسعه اشتغالزیی و کاهش بیکاری کمک کند.

وی ادامه داد: تمامی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای بر اساس استانداردها فعالیت می‌کنند و آموزش‌های این مراکز بر اساس استانداردها تعریف شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 65 درصد مهارت آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند،‌ افزود: با توجه به اهمیت موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سالانه 2میلیون نفر از افراد جویای کار در 700 مرکز ثابت و 14هزار مرکز خصوصی و سیار کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

پرند تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی امکانات آموزشی فنی و حرفه‌ای به صورت یکسان در تمام کشور تمرکز داده شده و آموزش‌ها به صورت یکسان است.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی تصریح کرد: زنان خانه‌دار، افراد بیکار، روستاییان، دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان از بیشترین قشرهای متقاضی برای فراگیری این آموزش‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار