شبکه‌های ماهواره‌ای رقیب مساجد

حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی در آئین گرامیداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ساوه با بیان اینکه ماهواره جوانان را جذب می‌کنند، افزود: دشمن بدنبال خالی کردن مساجد است و شیطان قسم خورده تا آخرین لحظه با انسان مبارزه کند.
کد خبر: ۱۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ 07 March 2015

امام جمعه ساوه گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای رقیب مساجد هستند.

وی بیان کرد: مسجد جای عبادت و بندگی خداست. هرکسی توفیق خدمت در مسجد را پیدا نمی‌کند چراکه کار کردن در مسجد توفیقی ارزشمند و بسیار بزرگ از سوی خداوند است.

به گفته وی، اتحاد بین ارکان مسجد، امام جماعت، کانون و بسیج و هیئت امنا موجب احیای بیشتر کارکرد اصلی مسجد می‌شود. باید ارکان مسجد جلساتی با هم داشته باشند و برای انجام بهتر امور برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: چنانچه مسجد و کانون فرهنگی هنری نیاز متناسب با درخواست جوان را ارائه کند قطعا جوانان هر چه بیشتر به مسجد جذب می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های نسل جوان در ابعاد مختلف فرهنگی بسیار مهم است و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه نقش موثری دارند.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سبب‌ساز ایجاد رابطه‌های قوی بين امام جماعت و اهالی مساجد هستند که در کسب موفقیت برای جامعه در تمامی ارکان زندگی، عامل مهمی است.

نماینده دفتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه نیز گفت: مهمترین وظیفه کانون‌ها رشد و تأثیرگذاری فعالیت‌های کانون در بین اقشار مختلف نمازگزاران مسجد، منطقه و شهرستان است.

محمدمهدی کارکن افزود: در حال حاضر 58 کانون شهری و روستایی، سه مرکز خانه نور، پنج باب کتابخانه مجوزدار کانون مسجد، 6 حلقه تربیتی چهره به چهره و یک باب خانه دیجیتال در حال انجام فعالیت هستند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های اجرا شده در سال 93و برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال 94 پرداخت.

در ادامه، این مراسم از کامران جوادی شهردار ساوه و حسین محمودی‌فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساوه به عنوان مدیران مسجدمحور، حجت‌الاسلام فتح‌الله فیروزی امام جماعت برتر، زهرا نجاتی و قربانعلی کهنسال مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری طاها و هدایت ساوه به عنوان مسئولان کانون برتر تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار