آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید در اردبیل

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: با آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید از مرغوب‌ترین رقم تولید شده در استان در ایام پایانی سال مشکلی در عرضه میوه نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 12 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی در جلسه هماهنگی کمیته تولید و نگهداری تولید و ذخیره‌سازی میوه در اردبیل اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا از مرغوب‌ترین نوع سیب تولید شده در سطح استان به ویژه از شهرستان مشگین‌شهر ذخیره‌سازی را برای ایام پایانی سال و عرضه آن برای کنترل قیمت بازار انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و در اجرای برنامه تنظیم بازار میوه پایانی سال جاری و ساماندهی خرید و ذخیره‌سازی و توزیع میوه روزهای پایانی سال و روزهای ابتدایی سال 95 با اولویت استفاده از تشکل‌های ذی‌ربط و مباشرین بخش خصوصی در استان اردبیل با تشکیل کارگروه تنظیم بازار با مسئولین سازمان جهادکشاورزی و دبیری تعاون روستایی استان نسبت به خرید 1200 تن پرتغال و 500 تن سیب قرمز جهت ذخیره سازی اقدام خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل ادامه داد: به زودی تیمی متشکل از مدیر تنظیم بازار و تعاون روستایی و معاونت تولیدات گیاهی برای بازدید از باغات استان مازندران و شهرستانهای مشگین‌شهر و خلخال به منظور اطمینان از بالا بودن کیفیت محصولات میوه شب عید اعزام خواهند شد و نظرات تخصصی آنان معیار خرید میوه با کیفیت بالا و استاندارد خواهد بود.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و کوتاه کردن دست دلالان و فرصت‌طلبان خرید بدون واسطه و با کمترین قیمت مستقیما از باغداران خرید خواهد شد.

پرتوی گفت: اعتبار مورد نیاز جهت خرید میوه شب عید توسط بانک کشاورزی، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و اتحادیه تعاونی روستایی تامین خواهد شد و هیچگونه مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

این مسئول یادآور شد: برنامه‌ریزی شده است تا در راستای حمایت از تولیدکنندگان میزان 2000 تن سیب قرمز درجه یک مازاد استان با هماهنگی سازمان تعاون روستایی کشور به استان‌های همجوار صادر شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در ادامه پیر جمال‌الدین پورپیغمبر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی تولید بالا و با کیفیت سیب درختی در استان بیان کرد: امسال میزان برآورد تولید تا مرز 151 هزار تن است که 40 هزار تن آن سیب قرمز درجه یک و قابل جعبه‌گیری با کیفیت عالی خواهد شد که تاکنون بیش از 15 هزار تن آن ذخیره شده است.

خلیل نیکشاد مدیر تنظیم بازار این سازمان گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و اجرای برنامه تنظیم بازار میوه ایام پایانی امسال این اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار سازمان است که به موقع تشکیل یافته که امیدوارم با تلاش مضاعف دستگاه‌های ذیربط استان بتوانیم با ساماندهی مناسب در مراحل خرید و ذخیره‌سازی و توزیع مناسب آن در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی خدمات شایسته‌ای را به مردم فهیم و با بصیرت ارائه کنیم.

در این جلسه تمامی اعضای کارگروه نقطه نظرات تخصصی خود را اظهار و موارد مهم به عنوان پیشنهاد توسط رئیس این سازمان در کارگروه استانی به سمع و نظر استاندار خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار