زیرپوشش قرار دادن دانش‌آموزان بی‌سرپرست

مدیرعامل بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 500 دانش‌آموز بی‌سرپرست و یتیم زیرپوشش این بنیاد قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 29 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس عصر امروز در جشنواره پروانه‌ها که در مجتمع فرهنگی، ‌هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد خیریه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و سرطانی استان اردبیل با اقتدا به مولا علی (ع) در سال 81 و با هدف ساماندهی وضعیت تحصیلی و معیشتی دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بد سرپرست به همت جمعی از خیرین و معتمدان در شهر اردبیل تأسیس شد.

وی تصریح کرد: این بنیاد از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یک مؤسسه کاملاً مردمی و دارای اساسنامه رسمی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی استان گفت: ‌از سال 85 تمام کودکان مبتلا به سرطان زیر 15 سال استان اردبیل با هدف تأمین تمام هزینه‌های درمانی اقداماتی را انجام داده است.

قرآن‌نویس افزود: از سال 90 تمام دانش‌آموزان مستمند نیازمند به معالجه و عمل جراحی چشم و خرید عینک از سراسر استان زیر پوشش این بنیاد قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌این بنیاد هم‌اکنون به مدد حمایت همشهریان خیر و هموطنان داخل و خارج از کشور تعداد 500 دانش‌آموز بی‌سرپرست یا بد سرپرست، 160 کودک مبتلا به سرطان زیر 15 سال و 55 دانشجو را در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی زیر پوشش قرار داده است.

قرآن‌نویس اضافه کرد: ما از نظر معیشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و تحصیلی این کودکان را مورد حمایت قرار می‌دهیم و یکی از افتخارات این بنیاد این است که با مساعدت خیرین توانسته هزینه‌های تحصیلی چندین دانش‌آموز را از بدو تأسیس بنیاد که زیرپوشش بودند، تأمین و تا مدارج علمی عالی هدایت کند.

وی با اشاره به خدمات این بنیاد به کودکان بی‌سرپرست و یا بد سرپرست ادامه داد: ما با هدف حفظ صیانت و حرمت این کودکان به صورت کارت عابر بانک هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم تا نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

قرآن‌نویس پرداخت تمام هزینه‌های درمانی اعم از شیمی درمانی، بستری در بیمارستان، رادیولوژی، رادیوتراپی، فیزیوتراپی‌، آزمایشگاه و... را به همراه پرداخت هزینه‌های چشم‌پزشکی و بسته‌های مواد غذایی یادآور شد و گفت: تمام دانشجویان ما تا پایان تحصیلات دانشگاهی هزینه‌های تحصیلی خود را از بنیاد دریافت می‌کنند.

وی افزود:‌ در حال حاضر تعداد اعضا و حامیان بنیاد 6 هزار و 200 نفر است که این خیرین علاوه بر کمک‌های نقدی، کمک‌های غیر‌نقدی، فکری و معنوی خود را نیز ارائه می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی استان دیگر خدمات انجام شده برای افراد زیر پوشش را در کنار تأمین هزینه‌های تحصیلی، معیشتی و درمانی، مشارکت در ساخت منزل مسکونی، تأمین جهیزیه دختران زیرپوشش، خرید لباس و دیگر مایحتاج، ‌تحویل مواد غذایی و معرفی دانش‌آموزان مستعد اعلام کرد و ادامه داد: بنیاد تلاشش بر این است تا خدمات بیشتری را با کمک خیرین انجام دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار