رییس سازمان غذا و دارو در گیلان: بسیاری از آبلیموهای صنعتی، طبیعی نیستند

کد خبر: ۱۰۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 29 September 2015
رشت - ایرنا - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از آبلیموهای صنعتی، طبیعی نیستند.

به گزارش ایرنا، رسول دیناروند روز سه شنبه در حاشیه یازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های غذا و دارو کشور در هتل کادوس رشت در جمع خبرنگاران افزود: نتایج به دست آمده از سوی همکاران سازمان غذا و دارو در رابطه با آبلیموها ، نتایج خوبی نیست و هشدارهایی که قبلا در این رابطه به مردم داده شده، کماکان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: البته اینطور نیست که در تهیه این آبلیموها ، از مواد سمی و خطرناک استفاده شود، اما آن آبلیمو طبیعی که مردم انتظار دارند، نیست.

دیناروند خاطر نشان کرد: درصدد هستیم از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، دو نوع استاندارد را برای آبلیموها با عنوان طبیعی و کنسانتره تعریف کنیم و نوع آن، در بسته بندی نوشته شود و اختلاف قیمت نیز داشته باشند تا افراد مجبور به تخلف نشوند.

وی در رابطه با راه اندازی پورتالی برای دسترسی مردم در زمینه اطلاعات کنترلی کالا یادآور شد: در این برنامه، درگاهی برای مردم تعریف می شود تا در صورت جستجوی هر کالا ، نتایج آزمایشگاهی آن در گذشته را دریافت کنند که این کار به انتخاب مردم کمک خواهد کرد.
رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که کارهای بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات در حوزه بهداشت در حال انجام است، اظهار کرد: زمانی که این کارها انجام شد، به مردم گزارش می دهیم.
وی اظهار امیدواری کرد که طرح های فناوری اطلاعات در حوزه سازمان غذا و دارو در دولت تدبیر و امید به سرانجام برسد تا نتیجه به مردم ارایه شود.
پیش از این نیز، مرتضی خدایی رییس شعبه ویژه تخلفات دارویی و بهداشتی تعزیرات استان تهران از تشکیل پرونده برای برندهای معروف تولید آبلیمو و آب میوه خبر داده و گفته بود: قرار شد در قالب گشت های مشترک نظارت بر شرکت هایی انجام شود که به هر عنوان در برچسب ها و تبلیغاتشان اعلام می کنند آنچه داخل ظرف آبلیمو و آبمیوه شان وجود دارد، طبیعی است.
همچنین محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرده که برخی شرکت های تولید آبمیوه و آبلیمو که تعداد آن ها نیز رو به افزایش است، با درج نام و تصویر میوه و مرکبات، کالای خود را به عنوان آبمیوه طبیعی عرضه می کنند؛ این در حالیست که مواد متشکله آن ها میوه یا مرکبات طبیعی نیست و حاوی فرآورده های شیمیایی است.
یازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های غذا و داروی کشور روز سه شنبه در هتل کادوس رشت گشایش یافت.
سیاست گذاری در راستای اهداف سازمان غذا و دارو ، بیان برنامه های سامانه جامع آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو و برنامه های عملیاتی کلان استانی آزمایشگاه های مرجع غذا و دارو در سال 94 از اهداف برگزاری این گردهمایی دو روزه عنوان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار