دلیل پرخاشگری رانندگان ایرانی چیست؟

کد خبر: ۱۰۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 27 September 2015

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز تراکم استرس‌ها، شتاب‌زدگی بیهوده ، خستگی، کاهش قند خون و خواب آلودگی» را علل پرخاشگری در حین رانندگی دانست.

سرهنگ رضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به سازوکار برخورد با متخلفان موتورسیکلت‌سوار اظهار کرد: سعی کرده‌ایم در برخورد با موتورسیکلت‌سواران اخلاق‌مداری را رعایت کنیم و کلاس‌های توجیهی برای برخوردکنندگان بگذاریم.

وی با اشاره به طرح متوقف کردن رانندگان متخلف موتورسیکلت‌های سطح شهر کرج افزود: به دلیل چهار تخلف موتورسیکلت‌ها متوقف می‌شوند که این تخلفات عبارت‌اند از: 1-عدم استفاده از کلاه ایمنی 2-عبور از چراغ‌قرمز 3-تردد در معابر پیاده‌رو 4-مردم‌آزاری و حرکات نمایشی

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما به‌عنوان مجری از اصحاب رسانه و فرهنگ درخواست کمک می‌کنیم تا معضلات و مشکلات موجود را به چالش بکشند تا بتوانیم ایرادات خود را برطرف نموده و شهر منظم‌تری داشته باشیم.

اکبری تصریح کرد: متاسفانه گاهی شاهد پرخاشگری بیش‌ از حد در بین رانندگان هستیم که یکی از اولویت‌های ما آموزش کنترل خشم است و تکلیف رسانه‌ها در این‌گونه موضوعات این است که مشکلات مردم را به نمایندگی آنان از همه ارگان‌ها مطالبه‌گری کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرزابراز داشت: رسانه‌ها باید رئوس مطالبه‌گری را از سازمان‌ها دریافت کنند تا از این طریق بتوانند افکار عمومی مردم را با خود همراه کنند، در این صورت با همراه شدن افکار‌‌ عمومی جامعه می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و در هر زمینه فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.

وی گفت: بحث ترافیک نمادی از زندگی یک جامعه است و می‌توان از رفتار ترافیکی افراد آن جامعه متوجه شد که چه روحیات و خلق‌‌و‌خویی دارند و انتقال این مطالبه‌گری فرهنگی نیز بر عهده رسانه‌های گروهی است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در حوزه تخلفات رانندگی، جریمه یک ضمانت اجرایی برای قانون است و این ضمانت برای شرایطی است که اگر جایی قانون رعایت نشد خلأ قانونی وجود نداشته باشد و بتوان عامل بازدارنده‌ای لحاظ کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار