مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری

استفاده از ظرفیت بومی منطقه دررونق گردشگری

هر جامعه‌ای که اساس کارش را فرهنگ و توسعه مسائل فرهنگی در جامعه بداند نتایج ملموس و بهتری را خواهد دید زیرا فرهگ زیر بنا و توسعه هر جامعه است
کد خبر: ۱۰۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 27 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد به طرح جدید توسعه گردشگری روستایی دراستان اشاره داشت و گفت: در پروسه جدید توسعه گردشگری روستایی سعی شده که از بومیان منطقه به عنوان یک ظرفیت بالقوه استفاد و بهره کافی برده شود.

محمود باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به پنجم مهر ماه روز جهانی جهانگردی اشاره کرد و گفت: هر جامعه‌ای که اساس کارش را فرهنگ و توسعه مسائل فرهنگی در جامعه بداند نتایج ملموس و بهتری را خواهد دید زیرا فرهگ زیر بنا و توسعه هر جامعه است.

وی در ادامه با تسلیت حادثه مناء عربستان و تبریک به مناسبت سالگرد فرا رسیدن هشت سال دفاع مقدس،بیان کرد: حادثه مناء عربستان روح همه ملتهای مسلمان را داغدار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمداستان توسعه فرهنگی و زیرساختی گردشگری را از مهمترین اولویت های خود در این نهاد دانست و افزود: از اولین روزهای که به این نهاد با تیم مدیریتی جدید آمدیم، توسعه مسائل فرهنگی را از اولویت های خود قرار دادیم.

باقری چاپ و تکثیر فیلم، کتاب و بروشورهای مختلف برای معرفی استان را بخشی از راهکاریهای این نعاد برای نشان دادن ظرفیت های نهفته استان در بخش گردشگر ی دانست و افزود:در دو سال اخیر بیش 30هزار پوستر، بروشور، کتاب و.فیلم چند زبانه را برای بهترنشان دادن ظرفیت های نهفته استان را به دست گردشگران رسانده ایم.

باقری به رشد 90درصدی جذب گردشگر خارجی به استان اشاره کرد وگفت:در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۳۹۷ گردشگر خارجی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد که این تعداد در ۶ ماهه اول امسال به ۷۵۸ نفر رسید که شاهد افزایش بیش از ۹۰ درصدی گردشگران خارجی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار