تابناک-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و رعایت سهمیه 25 درصدی در امور استخدامی توسط مسئولان، به همکاری جدی و نظارت ویژه سازمان بازرسی استان نیاز دارد.
کد خبر: ۹۹۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 06 September 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس، عطا ناوکی در نشست با رضا ستائی‌مختاری بازرس کل استان هرمزگان، ضمن اشاره به عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران از سوی مدیران بعضی از دستگاه‌ها در سطح استان، گفت: جامعه شاهد و ایثارگر حق بزرگی به گردن نظام جمهوری اسلامی ایران دارند، بنابراین در حال حاضر کاهش دغدغه معیشت و رسیدگی به مسائل اقتصادی این عزیزان، کوچکترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و گوشه‌ای از دین خود را به آنان ادا کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه پیگیری مطالبات به حق و قانونی ایثارگران همت و همدلی همه مسئولان سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را می‌طلبد، افزود: یکی از خواسته‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان ورود و نظارت اداره کل بازرسی برای رسیدگی و حل مشکلات اشتغال ایثارگران است.

 

مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان ضمن بیان اینکه بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران قانون بودجه ۱۴۰۰ به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی ابلاغ شده است، عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای از مسئولان حتی سهمیه 25 درصدی ایثارگران را جذب و استخدام رعایت نمی‌کنند و این مسئله باعث نارضایتی جامعه هدف شده است.

 

ناوکی با قدردانی از دستگاه‌هایی که حق ایثارگران را با توجه به بخشنامه‌های قانونی رعایت می‌کنند، گفت: اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و رعایت سهمیه 25 درصدی در امور استخدامی توسط مسئولان، به همکاری جدی و نظارت ویژه سازمان بازرسی استان نیاز دارد.

 

 بازرس کل استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به این قشر از وظایف دینی و اخلاقی همگان است، بر ضرورت اهمیت اجرای مصوبات قانونی مطالبات ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و در پایان ضمن تماس با تنی چند از مدیران بنگاه‌های اقتصادی، خواستار حل مشکلات اشتغال جامعه شاهد و ایثارگرشد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار