مدیرکل خبر داد:
مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی از تحویل ۹۶۸ پنل خورشیدی به عشایر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 05 September 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی "مهدی عصمتی پور" گفت: هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری استان با اجرای کامل مرحله اول توزیع  پنل های خورشیدی قابل حمل ، از مزیت استفاده این پنل ها بهره مند می شوند.
به گفته وی امسال در فاز اول هزار و ۲۰۰ دستگاه سامانه‌ خورشیدی قابل حمل(پنل) برای خانوارهای عشایری به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته که تاکنون ۹۶۸ پنل تحویل عشایر شده است
وی در ادامه سخنانش هزینه تامین این تعداد پنل خورشیدی را ۱۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان اعلام کرد که یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، معادل ۱۰ درصد آن، آورده نقدی خانوارهای عشایری است و ۱۰ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معادل ۹۰ درصد آن، توسط شرکت توزیع نیروی برق استان در وجه تولیدکننده پنل های خورشیدی واریز شده است.
مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی ارزش هر سامانه خورشیدی عشایری را هم ۹۸ میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: این سامانه‌ها بین عشایر تمام شهرستان‌های استان توزیع شده است.
وی با بیان این که پنل‌های خورشیدی نقش مهمی در رفاه عشایر دارند، افزود: عشایر از این پنل‌های خورشیدی می‌توانند برای  شارژ تلفن همراه، رادیو و سایر وسایل برقی کم‌ مصرف و نیز تامین روشنایی محیطی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار