تابناک-شیخ سید حسین توانا عالم اهل سنت هرمزگان گفت: از شب گذشته که با خبر شدم کنگره امام سجاد(ع) برگزار می شود و شروع به مطالعه در مورد شخصیت این امام کردم نور و معنویت خاصی را حس کردم.
کد خبر: ۹۹۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 03 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، شیخ سید حسین توانا از علمای برجسته اهل سنت هرمزگان در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهارداشت: از افتخارات دین مبین اسلام داشتن الگوهای قوی و موثر است که شاید در دیگر ادیان چنین الگوهایی نباشد، الگوهایی که حتی کسانی که مسلمان نیستند به صاحب اخلاق بودن این بزرگواران اعتراف کرده اند.

وی ادامه داد: وجود بزرگوارانی که الگو برداری کردند از خداوند متعال و رسول گرامی آن همچون  اصحاب رسول اکرم(ص) و اهل بیت آن حضرت برلی ما مغتنم است و باید بتوانیم از آن ها برای خود الگوبرداری کنیم.

توانا بیان کرد: امام زین‌العابدین دارای این سه صفت بود، نخست آنکه عینا چون رسول خدا(ص) عمل می کرد، خواهان خدا و مومن به قیامت بود و ذکر فراوان می گفت و من برای حضور در جلسه امام سجاد(ع) نیت کرده ام که یک نکته از برکات وجود ایشان را به زندگی خود تسری دهم.

وی تاکید کرد: به من دیر برای حضور در کنگره امام سجاد(ع) اطلاع دادند اما از شب گذشته که با خبر شدم کنگره امام سجاد(ع) برگزار می شود و شروع به مطالعه در مورد شخصیت این امام کردم نور و معنویت خاصی را حس کردم.

این عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به حدیث ثقلین مطالبی را عنوان کرد و گفت: تمسک به عترت و سنت رسول خدا انسان را در مسیر نگاه می دارد، در زمان امام سجاد(ع) کسانی راه را گم کردند که علم، قدرت، سیاست داشتند اما دنباله رو این ۲ مولفه نبودند و دیگران را به همراه خود به گمراهی کشاندند.
شیخ توانا ابراز داشت: در هر میدانی اعم از سیاست، تجارت، میدان اصلاح نفس، اگر با قرآن و عترت باشیم و به این دو متمسک شویم گمراه نمی شویم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار