عضو شورای اسلامی شهر تهران از اتفاق نظر اعضای شورا برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد و گفت: به همین دلیل در نخستین نشست شورا، شهردار ملزم به ارائه سند تحویل و تحول شهر شد تا میزان بدهی و طلب این نهاد به صورت شفاف مشخص شود.
کد خبر: ۹۸۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 28 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، ناصر امانی  در این باره اظهار داشت: با توجه به صحبت ها و بحث‌هایی که در شورای شهر انجام داده ایم، اولویت همه اعضا در حال حاضر بحث حمل و نقل عمومی و افزایش ظرفیت ناوگان آن است.

وی با بیان اینکه در این راستا از خطوط ۶ و ۷ مترو به اتفاق تنی چند از اعضا در اول شهریورماه بازدید کردیم، اظهار داشت: بنا داریم روی تکمیل ایستگاه‌های این ۲ خط متمرکز شویم و نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو را در دستور کار قرار دهیم.

در آستانه ماه مهر نیازمند افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم

امانی با بیان اینکه در حال حاضر با نزدیک شدن به ماه مهر و احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیازمند افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم، گفت: در حال حاضر ظرفیت مترو و اتوبوس کاهش یافته و اتوبوس و واگن جدیدی وارد ناوگان حمل و نقل نشده است.

امانی تاکید کرد: برای عبور از این بحران نیازمند تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

عضو شورای تهران با بیان اینکه در این خصوص باید تکلیف بدهی ها و طلب های شهرداری تعیین شود، افزود: در اولین جلسه رسمی شورا، شهرداری تهران را به ارائه سند تحویل و تحول شهر و شهرداری ملزم کردیم تا میزان بدهی و طلب شهرداری تهران شفاف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمل و نقل عمومی در بودجه در نظر گرفته شده است، گفت: شهرداری باید این رقم را خودش محقق کند.

وی افزود: در عین حال انتظار است دولت مردمی نیز با توجه به قولی که به شهردار دادند، در تحقق منابع مالی پیش بینی شده، کمک کند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار