کد خبر: ۹۸۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ 18 August 2021
معاون امور عمرانی استانداری همدان در جریان بازدید از طرح اضطراری آبرسانی از چاه‌های خالق‌وردی به شهر همدان، از بهره‌برداری این در طرح در شب (تا آخر وقتِ امشب) که مصادف است با تاسوعای حسینی، خبر داد. 

به گزارش تابناک همدان، فرهاد فرزانه معاون امور عمرانی استانداری، از طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان بازدید کردند. 

این طرح که قرار بود تا پایان شهریور انجام شود، زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید،  فرزانه در این باره گفت: تنها در بخش اول این طرح ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد مخزن آب ینگیجه خواهد شد، سپس به شبکه آبرسانی شهر همدان اضافه می‌شود. این طرح شامل ۷۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ هزار متر مکعب حجم مخزن است.

 وی در ادامه گفت: در شرایط کنونی و به دلیل کاهش بارش‌ها نسبت به سال گذشته، همدان در وضعیت بحرانی و خشکسالی شدید و بی‌سابقه قرار گرفته که اجرای این طرح می‌تواند راه‌حلی برای مقابله با این خشکسالی و کاهش بخشی از تنش آبی شهر همدان باشد. زیرا امسال نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۴۰ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم، و ذخایر آبی در پشتِ سد اکباتان برای به‌ویژه شهر همدان به شدت اُفت کرده است. 

 وی افزود: از این رو از سه ماه پیش، با تاکیدات و پیگیری‌های مهندس شاهرخی استاندار محترم، همکاری شرکت‌های امور آب و همچنین آب و فاضلاب، طرح اضطراری آبرسانی از چاه‌های خالق‌وردی به شهر همدان، کلید خورد. 

 وی زمان بهره‌برداری از طرح را در شب تاسوعای حسینی اعلام کرد و گفت: با توجه به این‌که قرار بود این طرح در پایان شهریور انجام شود، زودتر از موعد به بهربرداری خواهد رسید. 
 
 فرزانه در ادامه از محاسن این طرح گفت: با این حجم آب بخشی از برداشت آب از سد اکباتان کاهش پیدا کرده و می‌توان، زمان خالی شدن و تخلیه سد را نیز به عقب بندازیم. 

 وی در ادامه گفت: توصیه می‌شود مردم همدان همچنان در مصرف آب صرفه جویی کنند. تمام تلاش ما این است که با توجه به فرا رسیدت فصل پاییز، که پیش از هرچیز امیدواریم بارندگی خوبی داشته باشیم، اگر این اتفاق رخ ندهد، مجبوریم آب شهر همدان را جیره‌بندی کنیم.

 معاون امور عمرانی استانداری گفت: تاکیدات و پیگیری‌های استاندار همدان  و همچنین دکتر حاجی بابایی نماینده همدان در جذب اعتبارات، و دیگر دستگاه‌های نظارتی از جمله دادستان که بازدید‌های نیز از این پروژه داشتند و همچنین شرکت‌های مربوطه تلاش‌های بسیاری انجام دادند و در پایان اجرای طرح پیش از موعد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا پیمانکار اصلی این طرح، چشم‌گیر و قابل تقدیر و تشکر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار