مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: بیش از ۸۳ درصد اظهار نامه صاحبان مشاغل حقیقی(صاحبان مشاغل) بدون بررسی پذیرفته شده است.
کد خبر: ۹۸۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ 15 August 2021

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: بیش از ۸۳ درصد اظهار نامه صاحبان مشاغل حقیقی(صاحبان مشاغل) بدون بررسی پذیرفته شده است.

به گزارش تابناک همدان، محمد دلشادی  با بیان اینکه صد در صد خدمات سازمان مالیاتی کشور به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، گفت: نیازی به حضور مودیان مالیاتی در این اداره کل نیست.

وی اشاره‌ای به «حذف تشخیص علی الراس» کرد و گفت: موضوع دیگری که در این اداره کل محقق شده حذف تشخیص علی راس است یعنی اعمال نظر و سلیقه مامور مالیاتی به حداقل ممکن رسیده و صرفا بر اساس اسناد، مدارک و دفاتری که خود افراد ارائه میدهند مالیات تشخیص داده می‌شود در غیر این صورت بر اساس اطلاعاتی که از طرح جامع مالیاتی گرفته می‌شود بنابراین بدون مستندات و اطلاعات برای فرد مالیات تعیین نمی‌شود.

دلشادی تصریح کرد: در صورتی که شخص به مبلغ مالیات معترض باشد می‌تواند با مراجعه حضوری و ارائه مستندات به مبلغ تعیین شده اعتراض کند.

بیش از ۸۳ درصد اظهار نامه صاحبان مشاغل حقیقی بدون بررسی پذیرفته شده است

مدیر کل امور مالیاتی استان اشاره‌ای به اظهار نامه مشاغل کرد و گفت: در سال ۹۹ دقیقا  ۶۲ هزار و ۹۲۱مورد اظهار نامه از صاحبان مشاغل تحویل گرفته شد که از این تعداد  ۵۲ هزار و ۳۱۹مورد بدون رسیدگی پذیرفته شد.

دلشادی ادامه داد: در بخش صاحبان اشخاص حقوقی ۴ هزار ۳۳۷ مورد اظهار نامه دریافت شد که صد درصد براساس دفاتر و اسناد و مدارک رسیدگی شد و «تشخیص علی الراس» در این مورد هم حذف شد.

این مدیر کل در خصوص مالیاتی که در قسمت صاحبان املاک و مستغلات ارائه شده بیان کرد: ۸ هزار و ۹۵۲ مورد اظهار نامه دریافت شده است.

لازم به ذکر است املاک مسکونی استیجاری در شهرستان‌ها تا ۲۰۰ مترمربع زیربنای مفید معاف از مالیات اند  لذا این تعداد بیشتر مربوط به اماکن اداری و تجاری است. 

دلشادی در خصوص اظهار نامه‌هایی که امسال تسلیم شدند، گفت: سال ۱۴۰۰ اظهار نامه‌های عملکرد سال ۹۹ دریافت می‌شود، لذا خرداد ماه ۶۳ هزار و ۲۰۰ مورد اظهار نامه تسلیم شده که از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۳۹ مورد تبصره ماده ۱۰۰ را پذیرفته اند در نتیجه ۳۶ هزار و ۸۳۹ مورد قطعی است. 

مدیر کل امور مالیاتی استان خاطر نشان کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک تا ۳۱ تیر ماه فرصت داشتند که با توجه به شرایط کرونایی موجود این تاریخ تا ۳۱ مرداد ماه تمدید شد البته  این تاریخ مجددا  تمدید نمی‌شود.
 
افزایش ۵۱ درصد  وصولی استان در سال ۹۹

دلشادی در مورد وضعیت وصولی استان در سال ۹۹ گفت: تقریبا یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ وصول شد که نسبت به سال ۹۸ این مبلغ ۵۱ درصد افزایش داشته که این درصد افزایش مقداری مربوط به تورم بوده و بخشی نیز مربوط به فرار مالیاتی و مالیات‌های معوق بوده که باپیگیری‌ها وصول گردید.
 
وی ادامه داد: ۵ الی ۶ درصد از این مبلغ را اصناف تامین کردند که با توجه به شرایط حاکم بیشترین همکاری با اصناف صورت گرفته است.


تحقق ۹۸ درصدی درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در ۴ ماهه نخست سال‌جاری
 
محمد دلشادی در خصوص درآمدهای مالیاتی طی چهار ماهه نخست سال‌جاری گفت: طی این مدت ۹۸ درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده تحقق یافته است که این رقم نسبت به چهار ماهه مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است، که ۳۲ درصد این مبلغ را مالیات بر ارزش افزوده، ۱۸ درصد اشخاص حقوقی، ۲۰ درصد مالیات حقوق و الباقی را دیگر منابع تشکیل داده است.


تشکیل ۲۵۶ پروند فرار مالیاتی
 
مدیر کل امور مالیاتی استان درباره پرونده‌هایی که در ارتباط با فرار مالیاتی تشکیل شده اند گفت: در سال گذشته ۲۵۶ پرونده فرار مالیاتی شناسایی و تشکیل گردید که مجموع مالیات این پرونده‌ها حدود ۶۴ میلیارد تومان می‌باشد که با توجه به پی‌گیری های بعمل آمده بخشی از این مبلغ وصول گردیده و بقیه پرونده ها نیز روند وصول مالیات مربوطه را طی می‌کنند


تامین هشت میلیارد مالیات استان ازخریداران سکه

دلشادی گفت: صد در صد اطلاعات افرادی که سکه خریداری کردند از طریق طرح جامع مالیاتی در دسترس است. 

وی در خصوص مالیاتی که به خردیداران سکه اختصاص می‌یابد گفت: "خریداران" سکه تا ۱۵۵ عدد از ارائه اظهار نامه معاف شده اند.

وی افزود: اگر تعداد سکه های خریداری شده از ۱۵۵ عدد بیشتر باشد می‌بایست نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام نموده و سازمان مالیاتی نسبت به بررسی آنها اقدام می نماید.

این روند به شرح زیر است:
 
تا ۵  سکه   معاف از پرداخت مالیات،  
از ۵ تا ۱۵ عدد،   بابت هر سکه ۹۶۰ هزار تومان باید پرداخت شود،
از ۱۵ تا ۲۵ عدد، بابت هر سکه یک میلیون ۲۸۰ هزار تومان،
از ۲۵ تا ۱۵۵ عدد، بابت هر سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان لازم به ذکر است تا این تعداد نیازی به ارائه اظهار نامه مالیاتی نیست. 

وی خاطر نشان کرد: اگر تعداد قطعات خریداری شده از ۱۵۵ عدد بیشتر باشد باید مانند مابقی صاحبان مشاغل اظهار نامه تسلیم کنند که براساس اسناد، سود و زیان رسیدگی می‌شود، البته تا زمانی که این سکه‌ها به فروش نرسد مالیاتی دریافت نمی‌شود.

لازم به ذکر است،  طی سالهای ۹۷ تا ۹۹ ، ۲ هزار و ۸۰ نفر سکه خریداری کردند تقریبا ۵۰ درصد از این افراد از مالیات معاف بودند ۸۷۲ نفر از تبصره‌هایی که در بالا تشریح شد استفاده کردند و مالیات خود را پرداخت کردند ۱۱۰ نفر اظهار نامه خود را تسلیم کرده اند که در حال رسیدگی است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار