سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: ما هرچه داریم از دفاع مقدس است و امروز دفاع مقدس و خون شهدا، امنیت ما را تضمین و دشمن را هراسان کرده است.
کد خبر: ۹۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲ 23 September 2015
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: ما هرچه داریم از دفاع مقدس است و امروز دفاع مقدس و خون شهدا، امنیت ما را تضمین و دشمن را هراسان کرده است.

به گزارش ایرنا؛ مهرداد نادری فر یکشنبه شب در شورای آموزش و پرورش نهاوند با تاکید بر حفظ دستاوردهای دفاع مقدس افزود: عزت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا و ایثار رزمندگان است.

وی اظهار کرد: باید از هفته گرامیداشت دفاع مقدس برای انتقال ارزشهای این دوران به نسل جوان بهره گرفت تا نسل جوان بداند که این امنیت و اقتدار با چه سختیهایی به دست آمده است.
وی دفاع مقدس را مربوط به همه مردم ایران دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم این رشادت ها و از خود گذشتگی های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی را به نسل جوان ارائه دهیم تا نسل جوان نسبت به گذشته خود افتخار نماید و در حفظ این دستاوردها بکوشد.

وی راهیان نور را به عنوان یکی از برنامه های مهم برای انتقال این ارزشها به نسل جوان عنوان کرد و گفت: نسل سوم نیاز دارد که بداند در دوران دفاع مقدس چه گذشته است لذا جبهه های نور هنوز از اثر گذاری بالایی برخورداند و می توانند فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی را به آنان منتقل نمایند که لازم است در این زمینه آموزش پرورش برنماه ریزی مدونی را داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: با توجه به اینکه با بازگشایی مراکز تعلیم و تربیت شور و نشاط میهن اسلامی را فرا می گیرد لذا لازم است برای شروع هر بهتر فعالیت مدارس نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی در برقراری نظم و امنیت اهتمام لازم را به عمل آورند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به سرویسهای دانش آموزی تاکید کرد و افزود: مساله سرویس های حمل و نقل مدارس یکی از دغدغه های خانواده در طول سال تحصیلی می باشد لذا لازم است از سوی آموزش و پرورش و راهنمایی رانندگی در این زمینه توجه ویژه شود و بر صلاحیتهای اخلاقی و همچنین امنیت وسایل نقلیه نظارت مستمر به عمل آید.

وی بر لزوم ادای احترام نسبت به پرچم جمهوری اسلامی در مدارس تاکید کرد و گفت: مساله ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی چیزی است که جامعه امروز به آن نیاز دارد زیرا پرچم نماد کشور و مظهر اتحاد ملی است لذا لازم است در مدارس به این مساله که چند سالی است در جامعه کم رنگ شده توجه نمایدو به طور جدی به آن نگریسته شود تا احترام به آن به یک فرهنگ تبدیل گردد.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای پروژه مهر گفت: طرح پروژه مهر که هدف آن بستر سازی برای آغاز مطلوب فعالیت مدارس است در قالب شش کمیته کاری از اوایل سال جاری در سطح آموزش و پرورش و مدارس به اجرا در آمد که خوشبختانه آثار فراوانی را در ساماندهی امور و نیروی انسانی داشته است.

علیرضا تکلو افزود: به منظور نظارت بر روند اجرای این طرح بازدیدهای مستمر در فصل تابستان به خصوص در شهریور ماه از مدارس به عمل آمده و مشکلات و موانع احتمالی برطرف شده است.

وی افزود: برای آغاز با نشاط مدارس امسال مراسم جشن روز غنچه ها ، شکوفه ها و بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت در روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهار شنبه با حضور مسوولان شهرستان برگزار می شود و بیش از 24 هزار دانش آموز وارد کلاسهای درس می شوند.

در شهرستان نهاوند بیش از 24 هزار دانش آموز و دو هزار و 100 فرهنگی وجود دارد که در روز اول مهر ماه سال تحصیلی را رسما در 253 آموزشگاه آغاز می نمایند .

شهرستان نهاوند واقع در غرب کشور و از توابع استان همدان می باشد که با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار