سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از بهره گیری از ظرفیت تمام اقامتگاههای این استان برای پذیرش میهمانان نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴ 03 March 2015
به گزارش ایرنا قادر تقی زاده افزود:در ماه های گذشته به ویژه در عید فطر و نوروز به دلیل شمار زیاد گردشگران از سالن های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان ، مصلاها و مساجد استان استفاده و در برخی از شهرستان ها از جمله مشگین شهر ، خلخال و نیر هم ستاد بحران تشکیل شد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد هماهنگی در اسکان مسافران و برآورد ظرفیت های اسکان و اجرای اقدامات لازم در این زمینه ذکر کرد و گفت: هماهنگی با جامعه هتلداران استان برای آماده سازی مراکز اقامتی به لحاظ کمی و کیفی و هماهنگی با مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها به عنوان اقدامات اولویت دار انجام شده است.

وی به نرخ گذاری واحدهای اقامتی و اطلاع رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: نرخ جدید مراکز اقامتی بر اساس جلسات تشکیل شده با دستگاه های ذیربط و افزایش نرخ ها مصوب و به مراکز اقامتی ابلاغ شده است.

تقی زاده ، بهره گیری از طرح نوروزی آموزش و پرورش و هماهنگی برای تدوین نحوه فعالیت آنها در نوروز ، آماده سازی کمپینگ ها و زائرسراها و هماهنگی با دانشگاه ها برای استفاده از خوابگاه های دانشگاه ها در صورت لزوم و بهره گیری از مساجد در شرایط بحرانی و نامساعد جوی را از دیگر اقدامات دانست.

وی بیان کرد: با ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان برای تجهیز و آماده سازی اماکن متبرکه و امامزاده و مجریان طرح منازل استیجاری و خانه مسافر و همکاری در بخش خصوصی هماهنگی های لازم برای ایام تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد.

وی همچنین به تعیین نقاطی برای اطلاع رسانی از ظرفیت های خالی مراکز اقامتی به مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت: هماهنگی های در زمینه ساماندهی چادرهای مسافرتی و انتقال آنها به مراکزی که از قبل آماده سازی شده و رسیدگی به وضعیت بهداشتی و ایمنی و امنیت آنها صورت خواهد گرفت.

استان اردبیل با آب و هوای دلپذیر ، ده ها دهنه آبگرم معدنی و آثار باستانی و دیدنی فراوان یکی از 10 استان گردشگرپذیر کشور است.

مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، جمعه مسجد ، منطقه جنگلی فندقلو ، آبهای گرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از جمله مناطق باستانی و دیدنی استان اردبیل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار