دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: کشورمان ایران در حال حاضر شدیدترین وضعیت رکود اقتصادی که در 100سال اخیر بی‌سابقه بوده سپری می‌کند.
کد خبر: ۹۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 20 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین وثوقی صبح امروز در جلسه کانون کارآفرینی استان اردبیل که با حضور بازرس کانون کارآفرینان کشور در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: امروز اهتمام به امر کار و کارآفرینی دارای ارزش و جایگاه بسیار والایی است، چراکه کشور ما به شدت نیازمند راهکارهای عملی و واقع‌بینانه در این حوزه است تا بتواند از وضعیت اقتصادی نامناسب و نامطلوب عبور کند.

وی با بیان اینکه در این عرصه باید از ایده‌ها و هدف‌گذاری‌های درست همراه با برنامه‌ریزی‌های مناسب استقبال شده و زمینه‌ای فراهم آید تا کشور از این وضعیت رکود خارج شود، گفت: اقتصاد ایران امروز بیشترین و بالاترین وضعیت رکود 100 سال اخیر را طی می‌کند و ما نیازمند رفع نواقص و ضعف‌های مشهود در این حوزه هستیم تا بتوانیم حرکت‌های جهشی را در حوزه اقتصادی شاهد باشیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نقش برجسته بخش خصوصی را در خروج از رکود و تحرک‌بخشی به حوزه اقتصاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ما با ایده‌های اقتصادی جدید و تئوری‌های مناسب و بومی ‌شده کشورمان باید سعی کنیم تا از این وضعیت خلاصی پیدا کرده و در حین کاهش تورم از این وضعیت رکود خلاصی پیدا کنیم.

وثوقی تلاش دولت را در این زمینه مناسب و رو به جلو توصیف کرد و یادآور شد:هر چند دولت روحانی میراث‌دار وضعیت نابسامان اقتصادی در سال‌های گذشته است اما با راهکاری منطقی که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته انتظار این است که وضعیت به مراتب بهتر و مطلوب‌تر بوده و فضای حرکتی تحول‌آفرینی را شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی نیز با تمام ظرفیت خود همراه و همسو با سیاست‌های دولت بر این است تا بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی را انسجام و انتظام ببخشند و مانع از برخی حرکت‌ها و اقداماتی شوند که ممکن است زمینه و اسباب نابسامانی‌های اقتصادی فراهم آید.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: ما در توانمندسازی اقتصاد کشور باید در گام اول ظرفیت‌های خودمان را بشناسیم و به این ظرفیت‌ها باور داشته باشیم و در کنار آن به پارلمان بخش خصوصی اعتقاد و باور راستین داشته باشیم که با یک حرکت تحول‌آفرین می‌تواند زمینه ایجاد تغییر و تحول را با نگاهی نو و اندیشه‌های سازگار با اقتصاد تحول‌آفرین و اقتصاد مقاومتی به وجود آورده و بتوانیم از این شرایط رکود خارج شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار