تابناک-18 تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان است و در استان هرمزگان 20 مرکز پرورش فکری در حال اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان هستند.
کد خبر: ۹۷۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 09 July 2021

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در بندرعباس اظهارداشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان بیش از 20 مرکز فرهنگی هنری ثابت،پستی و سیار روستایی در سطح استان دارد که به طور مستمر و پویا در راستای کشف و پرورش استعدادهای مخاطبین خود که کودکان و نوجوانان هستند گام بر می دارد و به تولید محتوای در خور آنان می پردازد.


وی افزود: کانون از با نگاه بحث تولید محتوا برای کودک را در پیش گرفته است نگاه اول و بسیار مهم حمایت از خود کودکان برای خلق آثار ادبی است و در این راستا وظیفه ذاتی کانون این است که به کشف استعداد های کودکان و نوجوانان بپردازد و با برگزاری دوره های متعدد استعدادها را تقویت و شکوفا کند تا کودکان نیز بتوانند به کشف دنیای پیرامونشان بپردازند.


پشتکویی بیان کرد: دومین نگاه ما در کانون برای حمایت از ادبیات کودکان و نوجوانان حمایت از نویسندگان بزرگسال و هنرمند در حوزه ادبی شعر و داستان است تا بتواننر به تولید اثر بپردازند.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد: یکی از کارهای شاخصی که در این راستا انجام شده است راه اندازی انجمن طنز ویژه نوجوانان در کانون پرورش فکری کشور بود که ایده و اجرای آن توسط استان هرمزگان انجام شد و هم اکنون بیش از 5 سال است که به فعالیت خود ادامه می دهد.


پشتکوهی ابراز داشت: چهار دوره جشنواره استانی و 2 دوره جشنواره منطقه ای طنز نیز با حضور استان های هرمزگان،یزد،کرمان،خراسان جنوبی،سیستان و بلوچستان برگزار شده است.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اذعان داشت: هر ساله به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری کتاب های تازه انتشار یافته را در راستای غنی سازی سیر مطالعاتی کودکان روستایی برایشان ارسال می کند و به مناسبت روز ملی ادبیات کودک ونوجوان ویژه برنامه ای برای اعضا مکاتبه ای در 19 تیرماه با موضوع تاثیر مطالعه در خلق اثر برگزار خواهد شد.


پشتکوهی افزود: برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب نویسندگان شاخص حوزه کودک و نوجوان با حضور خود نویسنده و کودکان و نوجوانان هر ساله برگزار می شود که در زمان شیوع کرونا این نشست ها به شیوه کشوری و آنلاین برگزار شد و اعضا نوجوان فعال و نقاد به این ویژه برنامه ها دعوت می شوند؛ این فعالیت در راستای آشنایی با نقد و بررسی اثر و بالا بردن اعتماد به نفس در نوجوانان و همچنین تقویت دید انتقادی برگزار می شود.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های شاخص کانون پرورش فکری در حوزه آفرینش های ادبی استان حمایت از اهل قلم حوزه کودک و نوجوان است؛ نویسندگان و شاعرانی که رزومه ادبی در این حوزه دارند می توانند جهت چاپ آثار پس از بررسی اثر در انتشارات کانون مجوز چاپ را در کانون دریافت کنند و یا کسانی که اثر چاپ شده از سایر ناشرین دارند آثارشان برای شورای بررسی کتاب کانون پرورش فکری ارسال می شود و در صورت تایید در کتاب نما کانون انتشار می یابد و مراکز فرهنگی هنری هزارگانه کانون در سراسر کشور می توانند از آن کتاب که مناسب ارزیابی شده است در کتابخانه ها استفاده کنند.


وی برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برای گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را به شرح زیر اعلام کرد:
از شاخص ترین ویژه برنامه های روز ملی ادبیات کودک و نوجوان عبارتند از ویژه برنامه خوانش آثار اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور دکتر سمیه آورندنویسنده کودک و نوجوان در 17 تیرماه، ویژه برنامه یادمان پیر نیک اندیش با گرامیداشت یاد استاد مهدی آذر یزدی با مشارکت استان های هرمزگان،یزد،خوزستان،کرمان،همدان و مازندران در 17 تیرماه،ویژه برنامه اهمیت مطالعه ی کتاب و تاثیر آن در خلق اثر ویژه اعضا مکاتبه ای در 19 تیرماه
،ویژه برنامه بررسی تصویرگری کتاب های کودکان،خوانش آثار به مناسبت هفته ملی ادبیات کودک و نوجوان با مشارکت استان های هرمزگان،کرمان و یزد در 19 تیرماه است.

 

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار