کد خبر: ۹۷۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 09 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ امروزه یکی از مخاطرات جدی پیش روی کشور و تمام استان ها چالش جدی از بین رفتن محیط زیست است؛ دولت یازدهم و دوازدهم که یکی از شعارهای محوری اش نجات محیط زیست بوده است در این حوزه هم نتوانست با توفیق روبرو باشد و عملا در دوره مدیریت معصومه ابتکار و عیسی کلانتری بر صدر سازمان حفاظت محیط زیست چالش های جدی برای کشور ایجاد شده است.

در حالی که در سال آخر و واپسین روزهای حیات دولت دوازدهم هستیم مسائل زیست محیطی به شدت خود را نمایان کرده است و مردم شاهد اثرات آن هستند.
در همین یکی دو هفته گذشته بیش از 400 هکتار از جنگلهای مریوان در استان کردستان به کام آتش رفت.

طول کشیدن سه روزه اطفای حریق در جنگلهای ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت استان فارس موجب نابودی بخشع عظیمی از طلای سبز کشور شد؛
جنگلهای میانکاله استان مازندران بیش از 100 هکتار از خود را در نابودی دید.
در همین یکی دو هفته گذشته در استان هرمزگان گرازهای تشنه به دلیل از بین رفتن منابع آبی خود وارد محدوده شهری میناب شدند.
خبرنگاران حوزه محیط زیست با اتوبوس مرگ در ارومیه به کام مرگ کشیده شدند و رییس سازمان محیط‌زیست که دست بر قضا معاون جناب رئیس جمهور هم هست به جای عذرخواهی و استعفا پرستیژی طلبکارانه گرفت.

در غرب مازندران روزانه 100 لیتر عفونت یا شیرابه زباله ها از جنگل سرازیر شده و در رگه های زیرزمینی زمین جاری می شود.

جمعیت فلامینگو های پارک ملی دریاچه ارومیه 35 درصد کاهش یافته است و علت آن افزایش شوری دریاچه ارومیه است.

تالاب انزلی؛ زیستگاه گونه‌های زیادی از آبزیان، پرندگان و گیاهان و یکی از زیست بوم‌های ارزشمند جهان که از سال
1354 در کنوانسیون بین المللی رامسر به ثبت رسید، نفسش روز به روز تنگ‌تر می شود؛ ورود رسوبات و فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماند‌ها و نخاله‌ها، گیاهان مهاجمی، چون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت و ساز‌ها در حریم تالاب، آتش زدن نیزار‌ها با هدف تصرف و انتقال آلودگی از دریا و کاهش میزان آب موجود تالاب زخم‌هایی است که هر بار پیکره تالابی را می‌خراشد
همین زخم‌ها بود که موجب شد تالاب انزلی با ۵۲ گونه انواع ماهی، صد‌ها گونه گیاهی و اکوسیستم کم نظیر در محدوده 20 هزار هکتاری در زمره تالاب‌های در معرض خطر نابودی (فهرست مونترو) قرار گرفته است اما هنوز خود دولتی ها بر سر مالکیت آن دعوا دارند.

این ها فقط بخشی از مشکلات زیست محیطی قابل حل اما حل نشده کشور است که تبعات صد درصد منفی آن آیندگان را درگیر خود خواهد کرد.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار