مسئول برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام همدان گفت: برای نخستین بار در کشور به همت تشکل‌های غیر دولتی مراسم اربعین تدفین شهدای گمنام در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 21 September 2015
مسئول برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام همدان گفت: برای نخستین بار در کشور به همت تشکل‌های غیر دولتی مراسم اربعین تدفین شهدای گمنام در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس؛ غلامرضا فریدونی در جمع خبرنگاران همدان در جوار سه شهید گمنام آرمیده در پارک مردم همدان اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی عدد 40 معنا و قداست خاصی دارد.

وی افزود: مبعوث شدن پیامبر در 40 سالگی، دعا کردن 40 مومن در قنوت نماز شب، اهمیت به 40 همسایه، خواندن به 40 روز زیارت عاشورا و چله‌نشینی برای ترک گناه نمونه از اهمیت عدد 40 در فرهنگ دینی ماست.

مسئول برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام همدان با اشاره به اینکه برگزاری چهلمین روز درگذشت و تدفین اموات هم در دین و فرهنگ ما سفارش شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اربعین اموات یکی از رسوم ما ایرانی‌ها بوده که در اسلام هم به آن سفارش شده است.

وی ادامه داد: در روزی که بحث تدفین شهدای گمنام در پارک مردم پیشنهاد شد، شهردار همدان پای کار آمد و در حدود 35 روزی که از تدفین این شهدا می‌گذرد فضای متناسب با نام شهدا بنا شده است.

فریدونی با بیان اینکه این شهدایی که در این پارک آرام گرفتند فضای روحانی و معنوی را با حضور خودشان به این مکان بخشیدند تصریح کرد: از ساعات ابتدایی صبح و تا نیمه‌های شب این مکان میزبان مردمی است که شاید فقط به عشق این شهدا و خواندن فاتحه بر مزار آنها حاضر می‌شوند.

وی یادآور شد: تنها اطلاعاتی که از این شهدا داریم این است که 19 و 20 و 21 ساله هستند و در زبیدات عراق پیدا شدند اما مردم قدرشناس دارالمومنین همدان در این مدت ارادت خاصی به آنها داشتند.

مسئول برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام همدان گفت: با توجه به استقبالی که مردم همدان از این شهدا و در این پارک کردند ما پیشنهاد داریم که نام شهدای گمنام جایگزین پارک مردم شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری 16 تشکل غیر دولتی قرار است برای نخستین بار اربعین دفن شهدای گمنام در سطح کشور به میزبانی همدان برگزار شود اضافه کرد: این برنامه با هماهنگی انجام شده شب جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.

فریدونی یکی از منویات حضرت آقا را توجه به یاد شهدا دانست و یکی از اهداف برگزاری این مراسم معنوی را توجه به این امر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «عزاداری برای شهیدی که همه چیز خود را در راه اسلام داده یک مسئله سیاسی است» تکلیف ما را به خوبی مشخص کرده‌، ادامه داد: ما هم در راستای عمل به این سفارش حضرت امام (ره) درصدد برگزاری این مراسم هستیم.

مسئول برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام همدان گفت: با هماهنگی انجام شده مراسم اربعین شهدای دفن شده در پارک مردم همدان روز پنج‌شنبه دوم مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد.

این مسئول افزود: سردار محمدباقر قالیباف سخنران ویژه این مراسم خواهد بود که به احتمال فراوان یکی از مداحان برجسته کشوری نیز برنامه خواهد داشت.

فریدونی یادآور شد: همزمان با این مراسم یادواره 136 شهید گرانقدر منطقه حصار همدان نیز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دوستان ما در ستاد برگزاری این مراسم به دنبال هماهنگی حضور نمایندگانی از جبهه مقاومت حماس، حزب‌الله لبنان و نیروهای مقاومت یمن از طریق سفارتخانه‌های آنها هستند که تاکنون قطعی نشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار