رییس اداره تبلیغات شهرستان اراک گفت: با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات و گروه‌های جهادی گام‌های بلندی در راستای پیشگیری از اعتیاد برداشته‌شده است.
کد خبر: ۹۷۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ 01 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام سید رسول اختری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک افزود: معضل اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش‌های جدی درزمینه‌های اجتماعی و بهداشتی است که متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرده است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک یادآورشد: سایه شوم و تاریک این بلای خانمان‌سوز بر سرراه بعضی از مردم است و متأسفانه آینده بعضی از خانواده‌ها را تهدید جدی می‌کند که باید از راه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی با این معضل اجتماعی مبارزه کرد.
حجت‌الاسلام اختری اضافه کرد: بنا بر فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: "نجات معتاد، نجات فرد نیست، نجات جامعه است" یکی از وظایف مسئولین امر ایجاد یک فضا و بستر مناسب برای افراد آسیب‌دیده از این بلای خانمان‌سوز است تا بتوان به این افراد کمک کرد که به مسیر زندگی برگردند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک بابیان اینکه مسئله اعتیاد با ارائه داده‌های دقیق و مورد اعتماد قابل‌حل است ادامه داد: اگر پالایشی در کشور یا حتی در جهان صورت بگیرد، هر جا که دیتا یا داده‌های قابل‌اعتمادی برای حل معضل اعتیاد ارائه شد، کارساز و موفقیت‌آمیز بوده که می‌طلبد در این زمینه اقدامات مؤثری ایجاد شود.
حجت‌الاسلام اختری افزود: با توجه به اینکه اعتیاد به موادمخدر حدومرز نمی‌شناسد، متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که سن اعتیاد پایین آمده، بنابراین یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی این است که در راستای پیشگیری از اعتیاد، گام‌های وسیعی بردارد و به همین دلیل برای گروه‌های جهادی و ائمه جماعات دوره‌های آموزشی را به‌صورت تخصصی درزمینه‌ی پیشگیری از اعتیاد را برگزار کرده است،همچنین در مناطق آسیب‌دیده ضمن اعزام مبلغ، دوره‌های پیشگیری از اعتیاد ویژه خانواده‌ها را برگزار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار