رئیس کل دادگستری استان کردستان در برنامه تلویزیونی «رویداد»:
در آخرین روز از هفته قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در برنامه تلویزیونی «رویداد» که به صورت زنده از شبکه استانی کردستان پخش شد، حضور یافت و در خصوص مسایل مختلف دستگاه قضایی استان با مردم سخن گفت.
کد خبر: ۹۷۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 29 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، در ابتدای این برنامه حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به همکاران قضایی و اداری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری دوران ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه مصداق بارز کار جهادی و انقلابی بود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: در خصوص سند تحول قضایی و اجرایی شدن آن در دستگاه قضایی استان اقدامات موثری انجام شد و در بحث رسیدگی به پرونده‌های قضایی، پرسنل دستگاه قضایی استان با تلاش شبانه روزی و پشتکار از انباشت پرونده‌ها جلوگیری نموده و در خردادماه سال جاری تعداد ۲۸ هزار و ۶۰۰ پرونده به دادگستری استان وارد شد و همچنین تعداد ۳۰ هزار و ۹۰۰ پرونده رسیدگی شده و منجر به صدور حکم گردید که خوشبختانه تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده از مانده پرونده‌های قبلی مختومه گردید.
وی ضمن اشاره به مقوله زندان افزود: خوشبختانه در دوره تحول قضایی لزوم نگاه اصلاحی و بازاجتماعی نمودن زندانیان و همچنین نظارت مستمر قضات بر زندانیان در جهت استفاده از تسهیلات و نهاد‌های ارفاقی قانونی در جهت آزادی زندانیان نهادینه شد و نکته بعدی لزوم توجه ویژه به خانواده زندانیان هست که در این راستا روسا، دادستان‌ها و قضات دادگستری با سرکشی مرتب از خانواده زندانیان در جهت کاستن از آلام آنان تلاش می‌نمایند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان ساخت: در حوزه اداره ثبت اسناد و املاک استان در یک سال اخیر ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت مالکیت شده و برای آن‌ها سند مالکیت صادر شده و خوشبختانه اداره کل ثبت اسناد و املاک کردستان در میان ادارات ثبت اسناد کل کشور به عنوان اداره برتر و نمونه انتخاب گردید.
حجت الاسلام حسینی بر لزوم هوشمندسازی کامل دستگاه قضایی استان تاکید کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۹۲ درصد از ابلاغات در دادگستری استان بصورت الکترونیکی صادر می‌شود و ضروری است تا مردم استان نسبت به ابلاغات الکترونیکی حساس باشند تا حقی از کسی تضییع نگردد.
وی به تاثیر ویروس کرونا بر دستگاه قضایی استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی و ایثارگرانه همکاران دادگستری استان و از ابتدای دوران شیوع این ویروس در استان تاکنون هیچکدام از شعب دادگستری استان تعطیل نشده و رسیدگی‌های قضایی ادامه داشته و هیچ خللی در پاسخ دهی به مردم ایجاد نشد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان به بحث حقوق عامه اشاره نمود و افزود: قبل از دوران تحول قضایی حقوق عامه نمود چندانی نداشت ولکن در دوران جدید دادستان‌های عمومی و انقلاب استان در موارد مختلف از جمله آب شرب، توزیع آرد، مرغ و کود شیمیایی و فرار مالیاتی مستقیما ورود نموده و تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در استان کردستان وصول مالیاتی صورت گرفته است.
حجت الاسلام حسینی بر ضرورت ارتباط دوسویه مردم و دستگاه قضایی استان تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی مرجع تظلم خواهی همه آحاد جامعه است و در دادگستری استان کردستان یک روز مشخص برای ملاقات مردمی مسئولین تعیین شده و مردم نیز باید با مراجعه به دستگاه قضایی پیگیر مسائل و مشکلات خود باشند.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دقت، انصاف و عدالت در مبارزه و رسیدگی به مفاسد اشاره نمود و تاکید کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته حدود ۷۰ درصد از مردم ضمن رضایتنمدی از دستگاه قضایی از اراده مبارزه دستگاه قضایی با مفاسد اطمینان خاطر دارند و در استان کردستان نیز اراده جدی بر مبارزه با فساد وجود دارد.
حجت الاسلام حسینی بر رسیدگی و پیگیری تمامی گزارشات مربوط به فساد در استان خبر داد و افزود: در خصوص رسیدگی به موارد مفاسد باید با دقت کامل تحقیقات لازم و کافی صورت گرفته و موضوع در زمان مناسب رسانه‌ای گردد و تاکید می‌کنیم که در این زمینه هیچ خط قرمزی وجود ندارد و همچنین ذکر این نکته ضروری است که نباید در انعکاس فساد بزرگنمایی و مبالغه صورت گیرد تا چهره استان مخدوش نشود.
وی ضمن اشاره به فعالیت واحد‌های ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری استان و حضور کارشناسان برجسته حقوقی در این واحد‌ها، خطاب به مردم استان کردستان اظهار داشت: در معاملات و داد و ستد‌های مالی و غیرمالی حتما قبل از هر اقدام مشورت قانونی و قضایی داشته باشید و با ارتقای اطلاعات و آگاهی‌های قضایی و حقوقی خود از وارد شدن ضرر و زیان به خود جلوگیری نمایید.
وی در پایان سخنان خود با مردم بر لزوم اهتمام جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکاری کارگران تاکید کرد و افزود: این مورد از تاکیدات ویژه رهبرمعظم انقلاب و رئیس دستگاه قضایی است و باید دغدغه تمامی مدیران اجرایی استان باشد تا با حمایت جدی از تولیدگران و صاحبان صنایع و کارخانجات چراغ تولید و صنعت در کردستان روشن باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار