ابوترابی‌فرد خطاب به دانش‌آموزان:
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه گمان نکنید فرصت‌های علمی برتر در خارج از ایران وجود دارد، گفت: علی‌محمدی‌ها و شهریاری‌ها در دانشگاه‌های این کشور تربیت شدند.
کد خبر: ۹۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 19 September 2015
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در افتتاحیه دومین نشست هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور در مشهد اظهار داشت: دانش‌آموزان با ارزش‌ترین سرمایه ملی هستند.

وی ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که تحول در تمام عرصه‌های مدیریتی که به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی می‌‌انجامد در گرو توجه ویژه به نهاد آموزش و پرورش است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مدیریت و برنامه‌ریزی درست و استفاده صحیح، بهینه و بهره‌وری مناسب از منابع نیروی انسانی و منابع مادی اختصاص یافته به این نهاد باشد، راه برای یک تحول و دگرگونی بنیادی در کشور فراهم می‌شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اراده جدی وزیر آموزش و پرورش معطوف به آن است که از ابزارهای موجود استفاده شود تا در حد امکان فرصتی برای بروز استعدادهای نوجوانانی که به دلیل مشکلات خانوادگی امکان حضور آنها در مدارس وجود ندارد، فراهم شود.

وی با بیان اینکه خیل آموزگاران عالم و متدین سرمایه‌های بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت کشورمان هستند، ابراز داشت: امروز دانش‌آموزان کشورمان در جایگاه‌های علمی قابل قبولی قرار دارند که این موفقیت به استعداد آنها و فرصت ایجاد شده توسط نظام جمهوری اسلامی باز می‌گردد اما با این‌حال هنوز در عرصه‌های علمی با افق‌های مورد انتظار فاصله داریم.

ابوترابی‌فرد افزود: کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان در المپیادها گواه این واقعیت است که کشورمان در عرصه‌های علمی در جایگاه برتری قرار دارد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم در کمتر از ۵۰ سال آینده با راهبردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین کرده‌اند به مرجع علمی تبدیل شویم باید با مدیریت صحیح راه را برای رسیدن به این هدف هموار کنیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دغدغه نفوذ فرهنگی و سیاسی نظام سلطه با مدیریت آمریکای جهان‌خواه را به حداقل کاهش دهیم باید در حوزه‌های پرورشی و فرهنگی در مقطع آموزش و پرورش تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز جامعه آموزش و پرورش کشور به دلایل مختلف در معرض تهدیدهای جدی است، خاطرنشان کرد: امروز جهان کوچکتر از یک دهکده شده است و کشور در معرض آسیب‌های فرهنگی قرار دارد. امروز مرزها برداشته شده است و بدون شک اگر فضای رسانه‌ای به عنوان یک دنیای به هم پیوسته وجود نداشت قطعاً ما امروز در یمن حضور نداشتیم، لبنان به نماد مقاومت اسلامی تبدیل نمی‌شد و عراق نیز یک جبهه قدرتمند در برابر قدرت‌های غرب نبود.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تهدیدهای دشمن را به حداقل ممکن برسانیم، افزود: یکی از راهکارهای تحقق این مهم تربیت نوجوانان و جوانانی آراسته به اخلاق و آموزه‌های دینی است که البته این وظیفه بر دوش مسئولان و معلمان قرار دارد.

وی گفت: معلمان در مدارس باید دین، اخلاق، احساس مسئولیت و قانون‌مداری را در مخاطبان خود که دانش‌آموزان هستند، نهادینه کنند. این کار یکی از قدم‌های بلند برای تحول در جامعه‌ای است که در فراروی ما قرار دارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دانش‌آموزان امروز کشور را وارثان ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دانست و ابراز داشت: دانش‌آموزان شهید مجاهدان فی سبیل‌اللهی بودند که با شهامت و قدرت در برابر رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس ایستادند و از هیچ کوششی در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و کشورشان دریغ نکردند.

وی ادامه داد: جوانان گمان نکنند که فرصت‌های علمی برتر در خارج از کشور وجود دارد، دانشگاه‌های امروز ایران از این ظرفیت فاخر برخوردار هستند که علی‌محمدی‌ها و شهریاری‌ها را تربیت می‌کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار