تابناک-کمیته فرهنگیان ستاد محسن رضایی در استان هرمزگان بیانیه ای صادر کرد
کد خبر: ۹۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ 17 June 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ بیانیه فرهنگیان ستاد دکتر محسن رضایی در استان به شرح زیر است.

به نام خداوند سبحان

ملت شریف ایران
فرهنگیان فرهیخته
نخبگان عزیز این مرز بوم

فرزندان سرزمین ایران اسلامی امسال نیز بدنبال خلق حماسه ای دیگر برای تحقق مردم سالاری دینی در پرتو حاکمیت دین رحمانی و سمحه و سهله، عقلانیت، خرد جمعی، ارزشهای اسلامی و ایرانی میباشند. در زمستان امسال گرمای حرارت تحقق خواست و اراده مردم منجر به ذوب شدن یخهای جنگ سرد در سیاست داخلی و خارجی شده و با آزاد نمودن انرژی جوانان این کشور بهار نوینی را شاهد خواهیم بود. بهاری که با انسجام هر چه بیشتر ملی همراه با تشکیل دولت و شوراهای شهر و روستا نخبه گرا و متخصص و بدور از شعار و تند روی باشد. شورایی از همه طبقات و اقشار مردمی ارزشمدار که باعث خوشحالی و اعتلای نام ایرانی در دنیای کنونی و گره گشای مشکلات شهروندان ایرانی باشد. دولتی که بتواند در کنار دو قوه دیگر به تحقق آمال و آرزوی تمامی ایرانیها در داخل و خارج کشور بپردازد و سایه رکود اقتصادی، تورم، نا امنی سیاسی و اجتماعی را از این مرز و بوم دور نماید.

نظام سياسي جمهوري اسلامي ایران بر پایه دو اصل جمهوريت و اسلاميت بر پا شده که بر اساس اصل ششم قانون اساسی که میثاق ملی و تنها منبع وثیق قدرت و اقتدار مردم و کشور است «امور كشور بايد به اتكاي آراي عمومي از راه انتخابات و يا همه‌پرسي اداره شود»، بنابراين پايه‌هاي اساسي مشاركت سياسي شهروندان در تمامي سطوح، از صندوقهای رای آغاز ولی به آن ختم نمیشود. تحقق و نهادينه شدن مشاركت سياسي واقعي در تمامي سطوح از طریق شركت در انتخابات مجلس خبرگان رهبري، رياست‌جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و شوراها، مقدمه و شرط ضروري تحقق اصل جمهوريت بوده و این فرایند در کنار معیارهای اسلامی موجب گردش نخبگان در نظام سياسي، انسجام ملی و توازن معقولی بین اقتدار دولت و حکومت از یکطرف و قدرت ملی از طرف دیگر خواهد شد.

در این میان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بدلیل ایفای نقش نمایندگی مستقیم کلیه آحاد ملت از حسایت ویژه ائی در حل مشکلات کشور، معادلات منطقه ای و توازن قوا برخوردار بوده و شکلگیری شورایی کارا باعث افزايش مشروعيت و كارآمدي نظام سياسي از يك طرف و كاهش هزينه‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي آن در مديريت سياسي كشور از طرف ديگر خواهد شد. اما مشاركت سياسي واقعي مستلزم رعايت اصول، زمينه‌ها و شرايطي نظير مشارکت حداكثري، قانونمندی، شفافیت ، اسلامیت و رقابتي بودن انتخابات ميان همه‌ اقشار، گروهها، گفتمان‌ها، آزادي در انتخاب شدن و انتخاب نمودن است. تلاش دست اندر کاران انتخابات و مخصوصا” هیئتهای اجرائی و نظارت باید معطوف به فراهم کردن امكان حضور همه ايرانيان که حائز شرایط قانونی بوده و چنین ظرفیتی را در خود می بینند و حق‌الناس شمرده شدن آرا از طریق فراهم نمودن امكان و فرصت یکسان انتخاب شدن و انتخاب نمودن برای تمامي شهروندان در حوزه های انتخاباتی کشور باشد.

تحقق اصول و شرايط فوق، نيازمند حاكميت قوانین موضوعه و رعایت آنها توسط تمامي سازمان‌ها و نهادها به ويژه نهادهاي اجرايي، نظارتي، نظامي، انتظامی و امنیتی است. در شرايط كنوني، مشکلات داخلی از قبیل ناکارآمدی و فساد اداری، اقتصادی و سیاسی، روند رو به فزونی آسيب‌هاي اجتماعي نظير بحران هويتي در ميان جوانان، اشتغال، اعتياد، فقر و نابساماني و نااميدي‌هاي اجتماعي و مشکلات منطقه ائی در سیاست خارجی و روابط بین المللی ایران كشور نيازمند دولتی برخوردار از وزرا شايسته، متعهد، متخصص و داراي صلاحيت قانونی و توانايي لازم براي مردم شريف ايران است كه از حداكثر مقبوليت، درایت، مدیریت و كارآمدي و برنامه ریزی مورد انتظار جامعه برخوردار باشند.

مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران با عضویت بیش از دویست و سی استاندار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل گردیده و دارای تجربه ائی فشرده و انبوه ناشی از حضور اعضای خود که هر یک مدیرانی شایسته در طول دوران خدمت خود میباشد. استاندارانی که در شرایط گوناگون کشور در هدایت این کشتی در دریای طوفانی نقش به سزائی داشته اند. این مجمع از نخبگان کشور و کلیه احزاب و گروههای سیاسی درخواست میکند که این شرایط حساس کشور و منطقه را درک نموده و با مشارکت حداکثری خود در زمینه نامزد شدن و رای دادن به نامزدهای انتخاباتی و همچنین تشویق کلیه آحاد ملت زمینه را برای مشارکت حداکثری و انتخاباتی پر شور و قانونمند فراهم کنند. لذا از همه ملت شریف ایران علی الخصوص فرهنگیان استان هرمزگان دعوت به عمل می آید روز جمعه ۲۸ خرداد پای صندوق های رأی تجدید پیمان با نظام جمهوری اسلامی و شهدای ایران عزیز حضور پررنگ داشته باشند اميد كه شاهد انتخاباتي آزاد، رقابتي و حداكثري بر اساس قانون اساسی کشور، منتج به انتخاب افراد شايسته، کاردان، آگاه به مسائل تخصصی، داخلی و خارجی، مستقل، شجاع و توانمند و عصاره فضايل ملت عزيز و شريف ايران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه ۱۴۰۰ باشيم.
ان شاءالله

مجتبی زینایی
رئیس ستاد فرهنگیان استان هرمزگان دکتر محسن رضایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار