نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرهای عجب شیر و بناب و آذرشهر به سیل زدگان 8 روستای تابعه این شهرستانها امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۹۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 19 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ،شب گذشته جمعه 27 شهریور نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرهای عجب شیر و بناب و آذرشهر به سیل زدگان 8 روستای تابعه این شهرستانها امدادرسانی کردند.

نجات یک نفر از چنگال سیل و انتقال به بیمارستان آذرشهر

عظیم نظری رئیس جمعیت هلال احمر آذرشهر در تشریح عملیاتهای امدادگران گفت: عصر روز گذشته جمعه 27شهریور در پی بارش شدید باران در آذرشهر و جاری شدن سیل در روستاهای اطراف ،بلافاصله تیمهای امدادی از پایگاه امداد شهید یوسف تبار و نجاتگرانی از خود جمعیت بهمراه پرسنل به روستاهای اطراف اعزام شدند.

نظری ادامه داد، بارش باران در روستاهای خانقاه ،کوخالو ،زینب لو ، داشکسن ،منطقه کوروش دربندی و الوانق منجر به جاری شدن سیل وآبگرفتگی و مسدودی معابر ونفوذ گل ولای به بعضی از منازل شده بود که نجاتگران با بهره گیری از دستگاههای پمپ آب" 3دستگاه" و کف کش اقدام به تخلیه آب و بازگشایی مسیر کردند و 1تن از اهالی روستای کوخالو که در سیل گرفتارشده بود با تلاش امدادگران نجات و به بیمارستان شهید مدنی آذرشهر انتقال داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آذرشهرافزود:در حادثه دیگری در پی دریافت خبری مبنی بر گم شدن سه نفر در روستای الوانق طی مراجعه حضوری یک نفر به پایگاه امدادی شهید یوسف تبار، نجاتگران به منطقه اعزام شدند وموفق شدند در کوههای اطراف دو نفراز گمشدگان را نجات دهند اما متاسفانه نفر سوم در اثر سیل فوت نموده ه بودند.

نظری خاطر نشان کرد: 16 تن از پرسنل و نجاتگران آذرشهر در این عملیاتها حضور داشتند که عملیاتهای نجاتگران آذرشهر از ساعت 19عصر روز گذشته جمعه 27 شهریور شروع و صبح امروز شنبه ساعت 8 خاتمه یافت .

عملیات نجاتگران بناب و مراغه

بنابراین گزارش نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان بناب و مراغه هم شب گذشته در پی وقوع سیل در روستاهای مهماندار،خانیان والنجق از توابع عجب شیرو روستای چکان از توابه مراغه به این روستاها مراجعه و اقدامات و امدادرسانی لازم را انجام دادند.

گفتنی است در این عملیاتها 3 تیم از بناب و 2 تیم از مراغه حضور داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار