معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
صادقی فر گفت: هم اکنون بیماری‌های قلبی و عروقی علت اصلی ۴۵ درصد فوتی‌ها را در استان ایلام تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 14 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی مصرف مداوم نمک و کم تحرکی است.

او اظهار داشت: مصرف نمک در ایران و بخصوص ایلام ۲ تا ۲،۵ برابر میزان مجاز است و همین مسئله در سن بالای ۳۵ سال موجب بروز انواع سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: میزان نمک موجود در نان بر اساس بررسی‌های انجام گرفته تامین کننده نمک مورد نیاز ما در طول روز است و دیگر نباید به غذا‌ها نمک اضافه شود، اما متاسفانه ذائقه افراد به مصرف این ماده عادت کرده که نیازمند فرهنگ سازی برای تغییر این رویه هستیم.

صادقی فر نسبت به وجود نان بسته بندی فاقد مشخصات در مغازه‌های استان هشدار دارد و تصریح کرد: این نان‌ها که هیچ مشخصاتی بر روی بسته بندی آن‌ها وجود ندارد فاقد کیفیت و سلامت لازم هستند.

او اضافه کرد: جمع کردن آن‌ها از درب مغازه‌ها کار سختی است، اما فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم برای عدم مصرف یک ضرورت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین به کاهش رعایت نکات بهداشتی توسط مردم در نانوایی‌ها انتقاد کرد و یادآور شد: باید مردم هوشیار باشند که در همه مکان‌ها بخصوص نانوایی‌ها نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار