تابناک-رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از طرح‌های شیلاتی و کشاورزی هرمزگان بازدید کرد.
کد خبر: ۹۶۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 03 June 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح‌های شیلاتی و کشاورزی استان گفت: با هدف تحول کشاورزی کشور، کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طرحی را در ۵ گام تعریف کرده است که گام اول آن خرید تضمینی و گام دوم پشتیبانی و رفع موانع تولید محصولات کشاورزی است.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: ساختار سازی، بازاریابی و رفع موانع از این طرح هفته‌ی آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.
وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد که حجم زیادی از اشتغال و تولید ثروت در حوزه‌ی آبزی پروری و مجموعه شیلات است که به ظرفیت سازی و ایجاد زیرساخت نیاز دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز گفت: استان هرمزگان یکی از استان‌های شیلاتی کشور است که با ظرفیت بسیار خوبی در زمینه آبزی پروری و صیادی، در تولید میگو رتبه اول در کشور دارد.
عبدالرسول دریایی گفت: دهه ۸۰ حدود ۵۰ هزار هکتار زمین‌های مستعد برای آبزی پروری شناسایی شد که از این شمار ده هزار هکتار به بهره برداری رسیده، ده هزار هکتار در حال ساخت است و برای ده هزار هکتار هم مجوز صادر شده است.
وی گفت: حدود ۱۳ هزار هکتار به شرکت شهرک‌های صنعتی در قالب ۵ سایت واگذار شده که در حال ساخت است.
مدیرکل شیلات ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با تولید ۱۸۰ هزار تن میگو بیش از یک میلیارد ارز آوری و زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر فراهم شود.


مدیرکل جهادکشاورزی هرمزگان هم گفت: ما در سال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنیم که بخشی از این محصولات باید فرآوری شود.
علی باقرزاده همایی افزود: تاکنون ۱۶۹ واحد در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی به بهره برداری رسیده و ۵۱۱ پروانه جدید به سرمایه گذاران داده شده که ارزش افزوده خوبی در بخش کشاورزی و همچنین صادرات را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار