معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ویژه‌برنامه‌های این سازمان به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) رهبرکبیر انقلاب اسلامی با عنوان «امام دل‌ها» و شعار «نسل‌های تشنه اندیشه او» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 01 June 2021

به گزارش تابناک تهران از اعلام روز سه‌شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری پایتخت، «سیدعلیرضا فاطمیان‌پور» اظهارداشت: این برنامه‌ها با هدف ترویج اندیشه‌ها و معرفی سبک و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۰ تا ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه «فرهنگسرای روح‌الله» در روز ۱۴ خرداد با اجرای سخنرانی، روایت‌گری، برپایی نمایشگاه و توزیع محصول در گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س)، گفت: گفت‌وگوی مجازی «آرمان امام» ویژه مخاطبان نوجوان در فضای کلاب‌هاوس، تلگرام و روبیکا با موضوع‌هایی همچون رهایی قدس شریف و انتخابات با حضـور اندیشمندان داخلی و بین‌المللی‌ و همراهی اعضای شوراهای اندیشه‌ورز برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» ویژه نوجوانان و جوانان از کتاب «زندگی به سبک روح الله» و «کلمات قصار امام خمینی(ره)» از ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر و مسابقه مجازی «جای خالی خورشید» از طریق اپلیکیشن «شهرشکوفه‌ها» ویژه کودکان با هدف شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی و زندگی رهبر کبیر انقلاب را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: مسابقه‌ای در سطح شهر با عنوان «مهر آفتاب» برگزار می‌شود، این مسابقه به صورت پیامکی است و سوال‌ها از طریق پوسترهایی که در فضای مترو و اتوبوس‌های شهری نصب شده، به دست مردم می‌رسد و شهروندان می‌توانند پاسخ سوالات را به شماره‌ای که در انتهای سوالات آورده شده، پیامک کنند.

وی با اشاره به تولید و انتشار یک مستند تاریخی و یک نماهنگ افزود: فیلم مستند «کافه رخداد» با موضوع انتخاب رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان متناسب با مخاطب نوجوان و نماهنگ «مراد جهان» توسط نوجوانان باشگاه پیرنگ تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

فاطمیان‌پور گفت: در نماهنگ «مراد جهان»، نوجوانان گروه سرود باشگاه پیرنگ با حضور در شهر خمین، زادگاه امام خمینی (ره) یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی داشتند، اسماعیل امینی شاعر، فرهاد برنجان آهنگساز و سجاد ساجد تدوین از عوامل تولید این نماهنگ هستند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برگزاری جشنواره‌ای با عنوان «امام دل‌ها» برای کانون‌های نوجوان با هدف تولید محصولات مجازی با موضوع اندیشه‌ها و سبک‌زندگی امام خمینی(ره)، تولید مجموعه ویدیوکلیپ «سپهر نور» به صورت گفت‌وگومحور با هدف ترویج دیدگاه‌ها و بیانات امام خمینی(ره) درباره مقاطع مهم اجتماعی، سیاسی و تاریخ انقلاب به همت فرهنگسرای امام(ره) را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد.

وی افزود: مجموعه ۱۰ قسمتی «سپهر نور» شامل تحلیل و بررسی محمدعلی صمدی کارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران از سخنرانی‌های امام(ره) درباره موضوعات مهم سیاسی و تاریخی است.

فاطمیان‌پور بیان کرد: مجموعه ویدئوکلیپ‌هایی به صورت داستان‌های مینیمال از زندگی امام خمینی(ره) با عنوان «چند قطره باران» که از کتابی با همین عنوان برداشته شده، تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود، همچنین مجموعه کلیپ «نانومتر» با موضوع امام خمینی(ره) تولید و از نمایشگرهای مترو پخش می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: از دیگر تولیدات فضای مجازی می‌توان به مجموعه ویدیوگرافیک «خورشید جماران»، مجموعه فتوکلیپ «نشان»، مجموعه موشن‌ گرافیک «فیلیستا»، مجموعه کمیک‌ موشن «چهل سردار»، موشن‌ گرافیک «زندگی به سبک روح‌الله» و نمایش رادیویی «رادیو دراما» اشاره کرد که به موضوع امام خمینی(ره) و مسئله قدس و فلسطین می‌پردازد و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

فاطمیان‌پور گفت: همچنین مجموعه ‌پادکست «نسلِ تشنه» با موضوع بازخوانی آثار امام خمینی(ره) شامل چهل حدیث، اسرارالصلاه و ولایت فقیه تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

انتشار فتوکلیپ «همسری همراه»

فرهنگسرای خانواده فتوکلیپ «همسری همراه» را در آستانه فرارسیدن سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) منتشر کرد.

این برنامه به بررسی سبک زندگی در کلام امام خمینی(ره) با نگاهی به توصیه‌ها و جملات ارزشمند و پر از نکات اخلاقی امام خمینی(ره) در خصوص خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی اختصاص دارد.

خانواده و اهمیت آن در نظر امام خمینی (ره) دارای جایگاهی کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر است؛ ایشان به اهمیت نقش خانواده و به زن به عنوان مهم‌ترین رکن و اساسی‌ترین ستون خانواده، در تربیت افراد جامعه نظر ویژه‌ای داشتند.

همچنین فرهنگسرای خانواده به همین مناسبت برنامه‌هایی همچون فتوکلیپ «بیدارگر قرن» با موضوع خصوصیات یک رهبر خوب با همکاری کانون ادبی صدای قلم، موشن تایپ «خانواده از منظر امام خمینی(ره)» و فتوکلیپ «مثنوی عاشقان» را با مشارکت کانون کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی خراسان جنوبی در فضای مجازی منتشر می‌کند.

انتشار استوری با عنوان «خانواده از دیدگاه امام دل‌ها» از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای خانواده است.

شهروندان برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها می‌توانند ۱۱ تا ۱۳ خرداد به صفحه‌های مجازی فرهنگسرای خانواده به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار