استاندار:
استاندار همدان گفت: براساس گزارش ستاد ملی کرونا و رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، آمار و روند ابتلا به ویروس در این استان به طرز محسوسی نزولی شده است.
کد خبر: ۹۶۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ 15 May 2021
استاندار همدان گفت: براساس گزارش ستاد ملی کرونا و رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، آمار و روند ابتلا به ویروس در این استان به طرز محسوسی نزولی شده است.

به گزارش گزارش تابناک همدان، «سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا استان همدان، ابراز امیدواری کرد که این روند نزولی همچنان در این استان تداوم داشته باشد، البته تداوم این وضعیت نیازمند همراهی و همکاری بیشتر و مستمر مردم برای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی اظهار داشت: علت ابتلای ۹۸ درصد افراد به کرونا شرکت در اجتماعات و تماس‌های درون خانگی است به این معنی که در صورت عدم حضور فرد در اجتماعات، به حداقل رساندن دورهمی‌های خانگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کار ستاد برای مهار همه گیری ویروس کرونا بسیار آسان می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: شاخص سرایت پذیری کرونا در این استان به ۷۳ صدم درصد کاهش یافته که این آمار بسیار امیدوارکننده و نوید بخش است، با این وجود انتظار می‌رود روند کاهش آمار‌ها موجب عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی نشود.

شاهرخی از دستگاه‌های مسئول، مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و فرمانداران خواست نظارت جدی بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند ضمن اینکه کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا بیش از پیش به موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در زمینه رعایت پروتکل‌ها توجه و تاکید کند.

وی ادامه داد: هر چند هم اینک وضعیت شهرستان‌های استان همدان، نارنجی است، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بهبود شرایط و قرار گرفتن در وضعیت زرد برای فراهم شدن زمینه فعالیت مشاغل و صنوف مختلف، الزامی است. 

استاندار همدان گفت: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی حدود ۴۵ هزار نفر در این استان با تزریق واکسن علیه کرونا واکسینه شده اند و این تزریق‌ها بر اساس سند ملی واکسیناسیون و طبق نوبت بندی همچنان ادامه دارد.

شاهرخی، اعلام خبر آمادگی استان همدان برای تزریق روزانه ۲۵ هزار دوز واکسن را بسیار مسرت بخش دانست و اظهار امیدواری کرد با تامین واکسن مورد نیاز در آینده‌ای نزدیک شاهد واکسیناسیون عموم مردم علیه این ویروس باشیم. 

طبق این گزارش ، درحال حاضر تمامی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار