معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان :
تابناک-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از ثبت اختراع دانش آموز دبیرستان جلال آل احمد شهرستان سیریک در طبقه بندی بین المللی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 11 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ محمد قویدل با اعلام این خبر افزود: یاسین پرموته ، دانش آموز مخترع دبیرستان جلال آل احمد شهرستان سیریک با اختراع «آشکار ساز هسته ای فوق حساس سه گانه با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم ژنتیک» موفق به کسب این افتخار شد.

وی ادامه داد : این دانش آموز پایه دوازدهم در قالب تیم پژوهشی هرمزگان متشکل از دکتر منصور فرهادی دانشمند سازمان انرژی اتمی کشور و فاطمه ادیم، توانستند این اختراع را ثبت نموده و باعث درخشیدن نام هرمزگان در سطج بین المللی شدند.

قویدل با استناد به صحبت های دکتر فرهادی پیرامون نحوه عملکرد این اختراع، اظهار داشت: دستگاه آشکار ساز هسته ای فوق حساس یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین ابزار ها در صنعت هسته ای هر کشور محسوب شده که خوشبختانه تیم پژوهشگران استان هرمزگان، پس از گذشت یک سال موفق به ساخت و تولید این دستگاه شدند.

این مسئول اضافه کرد: فرایند ثبت این اختراع در روز 15 فروردین در آستانه روز ملی فناوری هسته ای سال1400 به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها و بهترین اتفاق برای کشور رقم خورده است. 

معاون آموزش متوسطه استان اذعان داشت: در هرمزگان ظرفیتهای دانش آموزی بسیار مستعد و توانمند وجود دارد و باید با کمک مسئولین استان زمینه برای شکوفایی استعداد های دانش آموزی فراهم گردد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار