معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان:
تابناک- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان از آمادگی و برنامه ریزی جهت سنجش 45 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 11 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، حوریه حاجی زاده در جلسه شورای راهبری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال 1400 که با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، اظهار کرد : در برنامه سنجش سال 99 ، بیش از 99 ممیز 28 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفتند که با توجه به شرایط شیوع کرونا رضایتبخش بود.

وی افزود: در سال تحصیلی 1401-1400 پیش بینی سنجش سلامت جسمانی 45 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان هرمزگان را داریم.

حاجی زاده با اشاره به هدف عملیاتی 5 سند تحول بنیادین گفت : تأمین و بسط عدالت آموزشی در برخورداری همه کودکان از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب با برنامه ریزی و عملیاتی نمودن راهکارهای مناسب تحقق می یابد.

به گفته این مسئول، با سنجش کلینیکی، تخصصی و شناسایی نوآموزان دارای مشکلات یادگیری و دیرآموز قبل از ورود به دبستان، می توان بخش اعظمی از افت تحصیلی دانش آموزان را کاهش داد.

حاجی زاده گفت: تجهیز پایگاههای سنجش، آموزش و بکارگیری نیروهای متخصص، کارآمد و علاقمند با رشته های تحصیلی مرتبط در اجرای این برنامه بسیار اثربخش است . 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی یکی از مقوله های مهم و اساسی نظام آموزشی است که باید با دقت لازم و بصورت تخصصی اجرا گردد. 

وی بر احصاء چالش ها ، مشکلات و ارائه راهکارهای لازم به منضور تسهیل در اجرای برنامه سنجش تاکید کرد و بیان داشت: به گونه ای برنامه ریزی گردد که در هر وضعیتی بتوان برنامه سنجش نوآموزان عزیز را به بهترین شکل ممکن اجرا نمود.   

حاجی زاده با بیان اینکه زمان و چگونگی اجرای این برنامه با هماهنگی ستاد کرونای استان اعلام می شود، گفت: امید است با همراهی و همدلی کلیه ی دست اندرکاران آموزش و با استفاده از کلیه ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی در اجرای این برنامه موفق باشیم .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار