معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه از توقف روند افزایشی طلاق در استان در سالهای اخیر و حتی کاهش دو دهم درصدی آن طی پنج سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ 21 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مسعود پایدار در جمع خبرنگاران با اشاره به بهبود وضعیت طلاق در استان گفت: در سالهای گذشته همواره کرمانشاه در رتبه های اول کشور در حوزه طلاق قرار داشت، اما خوشبختانه با برخی اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر جایگاه استان دراین زمینه بهبود یافته است.

وی افزود: در طرحی مشترک با همکاری قوه قضاییه و سازمان بهزیستی سامانه ای به نام "تصمیم" راه اندازی شد و تمام زوجینی که درخواست طلاق دارند باید در این سامانه ثبت نام کنند.

پایدار گفت: پس از ثبت نام متقاضیان در این سامانه، تمام زوجین به مراکز مشاوره و مددکاری بهزیستی ارجاع می‌شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه افزود: هم اکنون 32 مرکز مشاوره و مددکاری بهزیستی در اجرای این طرح مشارکت دارند و خوشبختانه اجرای این طرح در سالهای اخیر اثربخشی بسیاری به همراه داشته و موجب بهبود وضعیت طلاق در استان شده است.

پایدار گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش متقاضیان طلاق در استان این انتظار بود که وضعیت استان خیلی بدتر از گذشته شود، اما خوشبختانه با اجرای این طرح جایگاه استان در بحث طلاق از رتبه های اول کشور به رتبه های میانی رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حالی که در کل کشور در چهار پنج سال گذشته آمار طلاق پنج تا شش درصد افزایش یافته، اما در استان طی این مدت نه تنها افزایشی نداشتیم بلکه دو دهم درصد هم کاهش داشته ایم.

پایدار گفت: این آمار برای استانی که در سالهای گذشته وضعیت خوبی در بحث طلاق نداشته آمار امیدبخش و توفیق بزرگی است و امیدواریم با استمرار این طرح وضعیت طلاق استان بیش از پیش بهبود یابد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر گفت: برای این منظور هم اکنون مرکز ماده 16 با هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و ... به این افراد خدمات رسانی می کند.

وی افزود: ظرفیت اسمی مرکز ماده 16 بهزیستی استان 250 نفر است و امسال بیش از هزار نفر از معتادان متجاهر استان در این مرکز خدمات گرفتند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار