این آزمون که از گذشته تا کنون محلی برای ورود علاقه مندان حقوق خوانده به حرفه وکالت بوده، از حساسیت‌های بسیاری برخوردار بوده، اما شاید بتوان گفت حساس‌ترین و پرحاشیه‌ترین سال برگزاری این آزمون مربوط به سال ۹۹ بود.
کد خبر: ۹۴۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 09 March 2021

کانون‌های وکلای دادگستری بر اساس ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مکلف هستند، هر ساله آزمونی تحت عنوان جذب کارآموزان وکالت برگزار کنند. این آزمون که از گذشته تا کنون محلی برای ورود علاقه مندان حقوق خوانده به حرفه وکالت بوده از حساسیت‌های بسیاری برخوردار بوده، اما شاید بتوان گفت حساس‌ترین و پرحاشیه‌ترین سال برگزاری این آزمون مربوط به سال ۹۹ بوده است.

 

به گزارش «تابناک»، در اطلاعیه اولیه سازمان سنجش قرار بود این آزمون در ۲۸ آذر سال جاری برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط خاص حاکم بر کشور و همراه شدن زمان این آزمون با یکی از موج‌های افزایش همه گیری این بیماری و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حدود بیست روز قبل از گزاری آزمون لغو آن اعلام و طبق اعلامیه رسمی سازمان سنجش تاریخ ۲۲ اسفند ماه برای برگزاری آن تعیین شد. البته از زمان لغو آزمون کانون‌های وکلا تا زمان حال آزمون‌های متعددی همچون آزمون استخدامی کشور، آزمون دوره‌های دکترا و آزمون دوره تشریحی ورود به قضاوت برگزار شده است.

 

امروز صبح علی رغم اینکه فرایند توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده بود در خبری شوکه کننده اعلام شد که با وجود برگزاری آزمون‌های متنوع و متعدد دیگری این آزمون برگزار نخواهد شد و زمان دیگری برای آن مشخص خواهد شد. فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش درباره علت تعویق این آزمون گفت: با توجه به اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها در بیشتر استان ها، آزمون مذکور در تاریخ ۲۲ اسفندماه برگزار نمی‌شود. این اظهارات در حالی منتشر شد که علی رغم اصرار برخی از داوطلبان برای تعویق آزمون به جهت شرایط کرونایی حاکم بر کشور از سوی مقامات رسمی اعلام شد که برای برگزاری این آزمون تمامی تمهیدات در نظر گرفته شده و آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :