کد خبر: ۹۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 14 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد این روزها در سطح شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، به ویژه مرکز این استان شاهد تحرک و پویایی و رونق گرفتن عمران شهری هستیم ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که چرا این اقدامات از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و شاهد هدر دادن پولی می‌شویم که از جیب همین مردم هزینه شده است.

 کیفیت پایین کارهای عمرانی و پیمانکاری همواره یک پای ثابت مباحث این حوزه در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده ولی استمرار این ضعف بزرگ در دولت تدبیر و امید قابل پذیرش و توجیه نیست.

این روزها در شهر یاسوج از سوی شهرداری این شهر، خیابان‌های زیادی آسفالت یا روکش شده که نباید منکر این خدمات باشیم ولی مساله نگران کننده است این است که چرا این آسفالت کردن‌ها بعد از مدت اندکی کیفیت خود را از دست می‌دهد و سطح خیابان مجدداً پر می‌شود از چاله و چوله‌هایی که اصل خدمت مسئولان را زیر سؤال می‌برد.

ناهماهنگی‌های میان شرکت‌های خدمت‌رسان آب، برق، گاز و تلفن با شهرداری‌ها نیز در این بی‌نظمی‌های شهری و چاله و چوله‌های آن نقش مهمی دارند؛ به طوری که این سؤال اساسی به ذهن می‌رسد که چرا باید پول این مردم و بیت‌المال صرف آسفالت بی‌کیفیت و ساخت پیاده‌رو بدون رعایت مسائل فنی شود؟

اطمینان شهردار یاسوج به مردم

محمدعلی جاوید، شهردار یاسوج در همین رابطه به ریواس گفت: اطمینان می‌دهم که کارهایی که شهرداری در حوزه پیاده‌روها انجام داده، از کیفیت بالایی برخوردار است و موزائیک‌های به کار رفته در کف پیاده‌روهای این شهر، کاملا با کیفیت بوده و به این راحتی‌ها تخریب نمی‌شوند.

پیاده رو 2این گفته شهردار در حالی است که در سالیان گذشته نیز پیاده‌روهای این شهر بازسازی و ترمیم شدند ولی عمر بسیار کوتاهی داشته و بعد از مدتی از جا کنده شده و موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شد.

۲٫ واقعیت این است که به علت عدم تخصص کافی در حوزه فضای سبز شهرداری‌ها، درختانی در حاشیه‌ پیاده‌رو کاشت می‌شود که ریشه آنها به نحوی رشد می‌کند که موزائیک‌های کف پیاده‌روها را با هر حرکتی تکان داده و شل می‌کنند.

سطح منهول‌های آب و فاضلاب همواره از سطح آسفالت بالاتر است

از سوی دیگر کیفیت پایین مصالح و مواد به کار رفته در آسفالت از جمله قیر و همچنین ریختن آسفالت سرد از جمله دلایل خرابی خیابان‌هایی است که ترمیم شده یا روکش می‌شوند.

در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، نهضت آسفالت و پیاده‌روسازی به خوبی انجام شده ولی در بحث آسفالت شاهد کیفیت خوبی نیستیم به طوری که خیابان‌هایی که کمتر از یک ماه از ترمیم و روکش آنها گذشته است، دچار فرورفتگی، خوردگی، ترکیدگی و چاله و چوله شده است.

این خرابی‌ها در خیابان‌های ترمیم شده در حالی است که حفاری‌های زیادی از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان آن هم بلافاصله بعد از ترمیم انجام می‌شود و تا مدت‌ها باقی می‌مانند.

سطح منهول‌های آب و فاضلاب نیز در عمده خیابان‌های این استان بالاتر از سطح آسفالت است و ترمیم و روکش و آسفالت مجدد نیز درمانی برای این مشکل نبوده است تا روان مردم و رانندگان خودروها را همچنان نشانه بروند.

باید گفت: همه این‌ها، فشارهایی است که بر گرده شهروندان وارد می‌شود و مسئولان نیز نظاره می‌کنند.

منبع:ریواس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار