کد خبر: ۹۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵ 14 September 2015

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ۱۵ هزار کلاس درس در بخش دولتی و غیردولتی دایر می‌شود، گفت: مازادها و کمبودها شناسایی و به گونه‌ای تدبیر شده که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد، گرچه در پایه ابتدایی با کمبود ۹۰۰ دبیر مواجه‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خسرو ساکی در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از مدیران مدارس استان البرز که به مناسبت بهار تعلیم و تربیت در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: براساس سیاست‌های دولت و استان، استفاده از خرد جمعی برای شناسایی مشکلات و راهکارها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته در هر شهرستان و ناحیه، از هر دوره تحصیلی 2 نفر مدیر خانم و آقا به عنوان نماینده مدیران انتخاب شدند، افزود: 64 نماینده پارلمان مدیران مدارس را در استان البرز تشکیل دادند و تاکنون جلساتی برای بررسی مشکلات حوزه آموزش و پرورش با حضور این نماینده‌ها تشکیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: برای بازگشایی مدارس از خردادماه زنگ پروژه مهر به صدا درآمد و سیاست‌ها تبیین و تشریح شد و در 5 کمیته کاری بحث نقل و انتقالات و نیز پرونده بازنشستگان متناسب با نیازهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر 15 هزار کلاس درس در بخش دولتی و غیردولتی دایر می‌شود، بیان کرد: مازادها و کمبودها شناسایی و به گونه‌ای تدبیر شده که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد، گرچه بر اساس آمار در پایه ابتدایی با کمبود حدود 900 آموزگار مواجه‌ایم.

ساکی با بیان " سازماندهی نیروها حدود 90 درصد انجام شده و در هفته باقی‌مانده 10 درصد باقی‌مانده نیز ساماندهی می‌شود"، اظهار داشت: در کمیته تعمیر و تجهیز نیز بحث بازنگری در نحوه بهره برداری از فضاهای آموزشی مورد بررسی قرار گرفت تا استفاده بیشتر و بهینه‌تری از فضاهای آموزشی صورت گیرد.

وی کمبود فضای آموزشی را یکی از مهمترین نیازهای آموزش و پرورش استان البرز خواند و گفت: نیاز مدارس به تعمیرات اساسی و جزئی شناسایی و تعمیرات جزئی در طرح هجرت 3 با همراهی مدیران مدارس انجام شد و با همکاری شهرداری کرج نسبت به بهسازی و شادسازی مدارس نیازمند اقدام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه در کمیته توجیه و تبلیغ، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است، افزود: اصحاب رسانه در این راه بسیار یاری‌گر بوده و افکار عمومی را همراه با آموزش و پرورش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 230 مدیر مدرسه در کمیته بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی مدیران جدید‌الانتصاب، تعیین تکلیف شدند و در کمیته ارزیابی برای نظارت بر فرآیند پروژه مهر و ثبت‌نام دانش‌آموزان تاکنون 834 مورد توسط تیم استانی از مدارس با رویکرد راهنمایی، بازدید کرده‌اند.

ساکی گفت: در سال جاری در پایه ابتدایی میزبان 39 هزار دانش‌آموز پایه اولی هستیم که رشد آن نسبت به سال گذشته حدود 3 درصد و رشد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی نسبت به سال گذشته حدود 6 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در پایه نهم میزبان 27 هزار و 535 دانش‌آموز هستیم که در هزار و 884 کلاس ساماندهی می‌شوند، یادآور شد: در بحث ساماندهی نیروی انسانی در استان، 32 درصد کاهش اضافه تدریس و به تعبیری افزایش بهره‌وری داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشکلات توانمندسازی 265 هزار نفر ساعت دوره ضمن خدمت برای کارکنان و کارگاه‌های آموزش روش تحقیق در قالب 400کارگاه برگزار شده است.

وی با اشاره به کسب مقام اقدام پژوهش و معلم پژوهنده در سطح کشور، بیان کرد: 12 درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند و با احتساب پیش‌دبستانی‌ها و طرح خرید خدمات، به 19 درصد می‌رسد و همچنین 17 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف برای استفاده از توانمندی‌های آن‌ها منعقد شده است.

ساکی با اشاره به طرح تعالی مدیریت مدرسه، اظهار داشت: اجرای این طرح در 139 مدرسه سبب ایجاد رویکرد جدید و نهضت فکری در مدیران استان شد که مقرر است در سال جاری به 214 مدرسه افرایش یابد.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در استان مناسب است و از رتبه‌های خوب کشور محسوب می‌شود، افزود: دانش‌آموزی که به سبب عدم امکانات از مدرسه مانده باشد، نداریم و در بحث هوشمندسازی مدارس 4 هزار و 833 کلاس و هزار و 153 آموزشگاه انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نقش خیرین مدرسه ساز را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: در دولت تدبیر و امید 110 اقدام توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار