۳۰ عنوان کتاب مکتوب و ۱۱ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس استان سمنان با حضور رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 08 February 2021

۴۱ عنوان کتاب دفاع مقدس استان سمنان رونمایی شد

به گزارش تابناک سمنان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس روز دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب و نشست تخصصی با نویسندگان، شاعران و هنرمندان پیشکسوت و نوقلم دفاع مقدس استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ابراز داشت: سخنان مقام معظم رهبری در ۳۱ شهریور امسال مبنای تولید آثار دفاع مقدس قرار گیرد و در خصوص چگونگی اجرای آن برنامه‌ریزی شود.

سرهنگ عباس بایرامی  افزود: وجود یک بانک سوژه برای الهام گرفتن نویسندگان لازم و ضروری است و در سال ۱۴۰۰ پایه‌ریزی آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: ایجاد ارتباط بین نوقلمان و پیشکسوتان می‌تواند با انتقال تجربه، توانایی و کیفیت نوشته‌های نوقلمان را افزایش دهد.

بایرامی ابراز داشت: در دفاع مقدس، تمام اقشار مردم حضور داشتند و بسیاری از افراد با انگیزه‌های متفاوت در جبهه‌ها حضور می‌یافتند که تحت تاثیر دفاع مقدس در نهایت دیدگاه و اهدافشان خدایی می‌شد.

وی ادامه داد: لازم است نویسندگان دفاع مقدس در انتخاب موضوع و نگارش آثار خود به احوالات این افراد نیز توجه داشته باشند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: از برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۰، معرفی بهتر کتاب‌های دفاع مقدس در فضای مجازی است.

بایرامی ابراز داشت: از ظرفیت گویندگان حرفه‌ای برای خواندن کتاب‌های صوتی به همراه موسیقی متناسب در این زمینه استفاده شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های کوتاه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند گفت: از این جهت، کتاب‌های صوتی اهمیت زیادی دارند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خاطر نشان کرد: نویسندگان حوزه دفاع مقدس آیین نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس را جدی بگیرند زیرا این آیین نامه کمک حال نویسندگان و مانع تحریف تاریخ دفاع مقدس است.

بایرامی افزود: با توجه به اینکه نیروی انتظامی در دفاع مقدس فعالیت و نقش پررنگی داشت، برای بازبینی کتاب‌ها از کارشناسان ناجا نیز کمک گرفته شود.

وی افزود: به کتاب‌های کوچک و ساده برای کودکان توجه ویژه شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه گام‌های مهمی در راستای واکاوی نقش استان‌ها در دفاع مقدس انجام شد گفت:  لازم است استان سمنان نیز یک کتاب جامع از تاریخ توصیفی استان در دفاع مقدس که بیان کننده جامع نقش استان در آن دوران است را آغاز کند.

بایرامی ابراز داشت: نمی‌شود یک فرهنگ را انتقال داد مگر اینکه خود از جنس آن فرهنگ شویم؛ بنابراین لازم است برای تولید آثار بهتر و موثرتر، با فرهنگ دفاع مقدس انس بگیریم.

به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری ۳۱ شهریور امسال در سخنرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس، بر تکریم و بزرگداشت رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کردند و آن را وظیفه ملی دانستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار