رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز ملت ایران باوجود همه سختی‌هایی که دشمنان بر سر راهش گذاشته به مرز بازدارندگی رسیده است.
کد خبر: ۹۳۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 06 February 2021

به گزارش تابناک قم، آیت االله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به دستاوردهای 42 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز ملت ایران به مرز بازدارندگی رسیده و به استاندار، معاونین و مسئولان استان قم این دستاوردهای عظیم را تبریک می‌گویم و امیدواریم با تلاش و کوشش شما شاهد پیشرفت، ترقی، رشد و توسعه استان در همه زمینه‌ها باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همت والای استاندار ،معاونین و مدیران اجرایی استان افزود: خوشبختانه در استان شاهد همدلی ؛انسجام بین مدیران اجرایی و مسئولان استانی هستیم و امید است این همراهی مجموعه استان به پیشبرد اهداف اسلامی و پیشرفت حرم اهل‌بیت (ع)  ختم شود.

انقلاب اسلامی ؛ انقلابی پرتحرک و سرزنده

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجه تمایز انقلاب اسلامی از دیگر انقلاب‌های عصر حاضر بیان کرد: شاید در طول تاریخ و عصر کنونی شاهد انقلاب‌های متعددی باشیم اما آنچه انقلاب ما را ازدیگرانقلاب ها متمایز کرده است همین سرزندگی و بالندگی آن بوده درحالی‌که انقلاب‌هایی هم وجود داشته که بعد از پیروزی بابی تحرکی و ایستادگی روبرو و تنها در چارچوب مجموعه‌های اداری ختم شده است اما انقلاب اسلامی ما حرکت و جوشش در ذات آن قرارگرفته است.

به گفته آیت‌الله حسینی بوشهری؛ تنها دلیل دشمنی و تهدید و برنامه‌ریزی دشمن برای براندازی همین تحرک و پویایی است.

انقلابی که معمارش غرب را با بحران برنامه‌ریزی مواجه کرد

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان ابعاد مختلفی از خصوصیات معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: سینجر مغز متفکر جهان غرب و وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) گفته آیت‌الله خمینی غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد. تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان ما گرفت و همه نقشه‌های ما را که طی ماه‌ها برنامه‌ریزی گرفته‌شده بود را با یک سخنرانی نقشه بر آب می‌کرد.

وی با اشاره به اعتراف دشمن به شخصیت حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد: سینجر که از او به‌عنوان مغز متفکر جهان غرب نام‌برده می‌شود درباره امام اعتراف می‌کند که امام با معیارهایی غیر از معیارهای شناخته‌شده ما سخن می‌گفت و عمل می‌کرد گویی از جای دیگر الهام می‌گرفت و این نبود جز اینکه از تعالیم الهی الهام می‌گرفت.

انقلابی که کتاب آسمانی را از مهجوریت نجات داد

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از دستاوردهای مهم انقلاب را نجات قرآن مجید از مهجوریت عنوان کرد و بیان کرد: در شرایطی که قرآن ما مهجور بود و درست مانند زمانی که می‌گفتند قرآن را تلاوت کنید، اما آن را تفسیر نکنید انقلاب اسلامی این کتاب آسمانی را از مهجوریت نجات داد و آن را تفسیر کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: امروز کشور ما دارای حافظان و قاریانی است که توانایی آن را دارند که بهتر از عرب‌زبانان قرآن را تلاوت و آن را تفسیر کنند و حتی در کشورهای اسلامی رتبه‌های برتر را از آن خود کنند.

به گفته وی؛ دلیل این مسئله، وجود یک فقیه و مرجع تقلید در رأس نهضت اسلامی است که قرآن کریم را از مهجوریت درآورد و امروز تعداد فراوانی از حافظان وقاریان قرآن کریم را در کشور داریم.

دستاوردهای مختلف علمی؛ دفاعی و سیاسی  از برکات عظیم انقلاب اسلامی است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: امروز باگذشت 42 سال از عمر انقلاب اسلامی این انقلاب هم چنان بالنده و سرزنده است و خود دستاوردهای مختلف سیاسی؛ علمی و دفاعی و نظامی به‌جا گذاشته است که نمی‌توان همه این دستاوردها را نام برد و به بخش کوچکی از این دستاوردها آن‌هم در شرایط بسیار سخت وجود آمده می‌توان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما که چند روز آینده به 43 سالگی خود می‌رسد در زمینه‌های مختلف معنوی، هنری، فرهنگی، سیاسی و امنیتی و بهداشتی و هم‌چنین اقتصادی حرفی برای گفتن دارد اما مهم‌تر از آن اعتمادبه‌نفس ملت بزرگ ایران را باید شاخص‌ترین دستاوردهای این انقلاب دانست.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: این دستاوردها درست در پیچ‌وخم‌های دشوار و باوجود همه دسیسه‌ها و دشمنی‌ها به وجود آمده است امروز در شرایط تحریم و باوجود همه دشواری‌هایی که داریم شاهد دستاوردهای مهم علمی در زمینه‌های نانو؛ دفاعی و حتی سلول‌های بنیادی هستیم .

وی بابیان اینکه امروز قرآن کریم در متن قانون‌گذاری‌های ما آمده است، گفت: یکی از ابعاد معنوی، عنایات الهی به انقلاب اسلامی است که اگر صفحه‌های انقلاب در این 42 سال را ورق بزنیم با صدها بلکه هزاران عنایات الهی مواجه می‌شویم.

امام‌جمعه قم افزود: کشور ماقبل از انقلاب عملاً  در اشغال دشمن بود و ما تنها ابزاری برای آن‌ها بودیم اما انقلاب، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را برای ما معنا کرد و امروز به جایگاهی رسیدیم که نقش بازدارندگی برای هر نوع طمع دشمنان را دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: نسل جوان ما امروز باید قدر این انقلاب را بداند البته سختی و مشکلات است اما در اوج سختی و مشکلات، پروژه‌های مختلفی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به تغییر رئیس‌جمهور آمریکا بیان کرد: بایدن اگر بخواهد جایگاه ملت ایران را بشناسد باید روش و منش خود را تغییر دهد؛ آن موقع باید چیزی اتفاق بیفتد که ملت ایران می‌خواهد به مرز پیروزی برسد.

گفتنی است؛ در این جلسه با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و استاندار قم و معاون عمرانی استانداری از یادبود212  پروژه افتتاحی استان در دهه فجر سال 99 رونمایی شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار