رییس حوزه هنری کشور:
تابناک-رییس حوزه هنری کشور گفت: میدان دادن به جوانان انقلابی از مهم‌ترین رویکرد حوزه هنری در دوره جدید فعالیت است تا بتوانیم با استفاده از جوانان و هنرمندان توانمند نقش بیشتری ایفا کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 03 February 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، محمد مهدی دادمان در مراسم معارفه سعید عبدلی‌زاده به‌عنوان مدیر جدید حوزه هنری هرمزگان اظهار داشت: حوزه هنری یک کانون اجتماع برای هنرمندان انقلابی کشورمان در سراسر ایران اسلامی عزیز است که بتواند با جریان‌سازی فرهنگی و هنری انقلابی به رشد و اعتلای کشور و باورمندی به توانمندی‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف کمک کند.

وی با بیان این که میدان دادن به جوانان انقلابی از جمله مهم‌ترین رویکرد ما در حوزه هنری در دوره جدید فعالیت است تا بتوانیم با استفاده از جوانان و هنرمندان توانمند در این میدان نقش بیشتری ایفا کنیم، خاطرنشان کرد: سنجش میزان توفیق و اثربخشی ما در حوزه هنری در نسبت مستقیم با تعمیق روحیه انقلابی در جامعه است تا با حذف بروکراسی‌های زائد بتوانیم در حوزه فرهنگی نیز کارهای بزرگی برای انقلاب اسلامی انجام دهیم.

رییس حوزه هنری با تصریح بر این که عمق اجتماعی یک ملت با صلابت فرهنگی آن در ارتباط مستقیم است، افزود: شناسایی و تولید محصولات فرهنگی از قهرمانان ما در صحنه کنونی انقلاب از جمله کارکردهای ویژه‌ای است که باید هنرمندان با استفاده از توان حوزه هنری در این میدان گام بردارند و دست به آفرینش هنری و ادبی پیرامون این قهرمان‌ها بزنند تا جامعه نیز به توانایی‌ها و توانمندی‌های قهرمانان خود بالیده و نسل امروز ما نیز از آنها الگوگیری کند.

دادمان، رویکرد تحولی در حوزه هنری را مورد اشاره قرار داد و گفت:استان هرمزگان در این تحول اساسی و راهبردی نقشی و جایگاه ویژه‌ای دارد و از همه مسؤولان استان می‌خواهم که در این زمینه با حوزه هنری همکاری کنند تا بتوانیم هنرمندان انقلابی را مورد حمایت بیشتری قرار داده و آثار هرچه فاخرتری تولید کنیم.

در این مراسم که با سخنرانی میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، انوشیروان پیشدار مدیر سابق حوزه هنری هرمزگان، سجاد امیریان‌زاده و مهراب بهرامی دو تن از هنرمندان فیلم‌سازی و نویسندگی جبهه انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام معصومی از روحانیون برجسته و شاخص استان هرمزگان ادامه یافت، در پایان با اظهارات سعید عبدلی‌زاده در بیان اولویت‌های حوزه هنری در دوره جدید بخصوص با بیان بخش‌هایی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی هرمزگان در عرصه دفاع مقدس و با یادکری از شهید حاج قاسم سلیمانی به پایان رسید.

رونمایی از کتاب«ماهم بودیم»؛ انقلاب اسلامی به روایت زنان هرمزگان به کوشش حوزه هنری هرمزگان و به نویسندگی انسیه بهبودی از برنامه‌های جانبی این مراسم بود. این کتاب به بررسی نقش و جایگاه چهره‌های انقلابی هرمزگان و روزهای منتهی به انقلاب اسلامی در استان هرمزگان می‌پردازد.
انتهای پیام/ز۲۷۸

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار