ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد در اطلاعیه ای اعلام کرد: مسوولان تمامی واحدهای صنفی شهرها و روستاهای ۱۰ شهرستان با توجه به تداوم شیوع این ویروس از امروز(شنبه) تا پایان هفته جاری مجاز به فعالیت تا ساعت ۳۰: ۲۰ دقیقه شب هستند.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 16 January 2021

به گزارش روزشنبه ستاد یادشده، چنانچه واحد صنفی بعد از ساعت مقرر اقدام به فعالیت کند، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد واحد مورد نظر را پلمب می کنند.

همچنین ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح برقرار است ..

در استان یزد حدود ۷۳ هزار واحد صنفی فعالیت دارد که به طور میانگین در هر واحد ۲.۵ نفر مشغول به کار هستند.

همچنین دکتر سید ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۴۶ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی و در این مدت ۲۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند و ۲ نفر هم جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، در مجموع ۱۵۱ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند ، که از این تعداد ۵۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ با منشا ویروس کرونا ،تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

این ویروس دی ماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین برای نخستین بار شناسایی و در ایران نیز اوایل اسفند ماه سال قبل گزارش شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار