رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک که در روزهای گذشته به کرات درباره برگزاری دورهمی شب یلدا ابراز نگرانی کرده بود، گفت: تمام این نگرانی ها زمانی پایان می یابد که که مردم بتوانند با درک کاملی از شرایط به رعایت ۱۰۰ درصدی الزامات بهداشتی برسند.
کد خبر: ۹۲۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 15 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: شب یلدا در واقع آزمونی برای نمایش رسیدن به سطح بالایی از دغدغه مندی اجتماعی است و بطور مسلم با رعایت پروتکل ها و برگزاری نکردن دورهمی، علاوه بر انجام وظایف اجتماعی می توان کمر این بیماری را شکست و جشن طولانی ترین شب سال را به روز از بین رفتن این ویروس و دورهمی های طولانی و درآغوش کشیدن یکدیگر موکول کرد.
وی اظهار داشت: این بار باید بخاطر شیوع بالای کرونا، شب یلدا دور هم جمع نشویم حتی در قالب جمع خانوادگی کوچک چراکه هر لحظه امکان ابتلا به کرونا وجود دارد، البته که دیگر نباید خبری از دورهمی های بزرگ با بزرگان فامیل باشد و یلدای امسال هم مانند نوروز باید همه چیز حتی دورهمی کوچک تعطیل شود و به دلیل بسته بودن محیط های خانه و افزایش جمعیت که عاملی برای انتقال ویروس است نباید دورهمی یلدای ۹۹ را به آخرین یلدای عزیزانمان تبدیل کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: نمی توان امید داشت که مراسم یلدا مطلقاً برگزار نشود، اما از مردم انتظار می رود که دورهمی در فاصله زمانی حداکثر یک ساعت و با تعداد مدعوین حداقلی به تناسب مساحت منزل مسکونی و با رعایت فاصله دو متری افراد از یکدیگر انجام شود، مردم حتماً از ماسک استفاده کنند و سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند از شرکت در این دورهمی ها به شدت پرهیز کنند.
وی یادآورشد: رخ دادن هرگونه پیک جدید کرونا بستگی به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از سوی آحاد مختلف جامعه بویژه در ادارات، صنایع، اصناف و مراکز تجمعی دارد، نباید دلخوش کاهش نسبی آمار باشیم.
دکتر جمالیان در ادامه از مردم خواست که شب یلدا کنار هم جمع نشوند و این شب را به شکل تلفنی و مجازی در کنار هم باشند تا فشار کار از روی کادر درمان برداشته شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بدیهی است که هرگونه کوتاهی در این زمینه منجر به افزایش شیب آمار مبتلایان در فصل زمستان خواهد شد و در صورت رعایت مردم و آمدن واکسن، شرایط پایدار و ثابتی حاکم خواهد شد و به وضعیتی نظیر بیماری آنفلوآنزا خواهیم رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار