سرهنگ سلیمی در خصوص مخدوش کردن پلاک خودروها، تصریح کرد: هرگونه دستکاری در ارقام پلاک وسیه نقیله و پوشاندن پلاک خودرو جرم است و کیفرخواست را به دنبال دارد و با مجرم برابر قانون برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 06 December 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سرهنگ صادق سلیمی ضمن قدردانی از همراهی شهروندان فهیم استان فارس، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد (اول تا 14 آذر)، رفت و آمد خودرو‌ها در جاده‌های این استان 32 درصد و در حوزه درون شهری 26 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا زیرساخت‌های شهری در خصوص ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح در شهر‌ها به ‌صورت هوشمند از طریق دوربین‌های نظارتی و پلاک‌خوان و ناظرین نامحسوس در پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال شد، افزود: با پایش‌های صورت گرفته محدودیت‌های شبانه به حداقل ممکن رسیده است و آن تعداد که تردد دارند جزو مشاغل گروه یک هستند.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه هدف اصلی پلیس از اجرای این طرح اعمال قانون نیست، ادامه داد: یک سری از افراد که شیفت شب کار می‌کنند یا ناچار به تردد شبانه به‌ منظور حضور در محل کار هستند، پلاک‌های خودرویشان توسط کارفرمایان به فرمانداری‌ها یا پلیس راه اعلام می‌شود و ممنوعیت تردد برای این افراد وجود ندارد و جریمه‌ای برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شیراز ادامه داد: احیانا اگر جریمه برای این افراد صادر شد، چون اسم و پلاک خودروی آن‌ها در لیست فرمانداری‌ها و پلیس ثبت شده است می‌توانند اعتراض کنند و جریمه مربوطه پاک شود.

وی با بیان اینکه در مبادی ورودی شهرستان‌های وضعیت قرمز و نارنجی نیرو‌های پلیس مستقر و تردد‌ها را پایش می‌کنند، گفت: به غیراز شهروندان شیراز که پلاک 63 و 93 را شامل می‌شود سایر هم استانی‌ها اجازه تردد به محدوده شهرستان‌های با وضعیت قرمز را ندارند.

 

سرهنگ سلیمی در خصوص مخدوش کردن پلاک خودروها، تصریح کرد: هرگونه دستکاری در ارقام پلاک وسیه نقیله و پوشاندن پلاک خودرو جرم است و کیفرخواست را به دنبال دارد و با مجرم برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شیراز با اعلام اینکه دستکاری پلاک خودرو از چشم پلیس دور نمی‌ماند، گفت: همچنین دوربین‌های نصب شده در سطح کلانشهر، همگی هوشمند هستند و اگر مشاهده کنند ارقام وسیله با آن شماره که در سامانه شماره‌گذاری است مطابقت ندارد، تحت عنوان جعل پلاک محسوب و به نزدیکترین تیم گشت پلیس اطلاع‌رسانی و خودرو را متوقف و به پارکینگ و به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار