مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور گفت: ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش‌های خدماتی و تولیدی در قالب تعاونی فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 13 September 2015
مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور گفت: ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش‌های خدماتی و تولیدی در قالب تعاونی فعالیت دارند.

به گزارش تسنیم؛ البرز محمدی در دهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر استان همدان با اشاره به نقش تعاونی‌ها در ایجاد توسعه پایدار اظهار داشت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی در سطح دنیا فعالیت دارند که بیش از یک میلیارد نفر را به عضویت گرفتند و زمینه برای اشتغال ۲۵۰ میلیون نفر را فراهم کردند.

وی با اشاره به سهم ۱۲ درصدی تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال دنیا افزود: نهضت تعاون از دهه ۷۰ در کشور ما پیشگیر شد و اکنون بیش از ۱۰۰ هزار واحد تعاونی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۴ هزار تعاونی که ۵۱ درصد تعاونی‌ها را شامل‌ می‌شود در بخش تولیدی فعال هستند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین ۳۱ هزار واحد تعاونی در بخش خدمات و ۱۵ هزار واحد تعاونی نیز در بخش توزیعی مشغول به فعالیت هستند و همچنین در بخش صنایع و معادن نیز تعاونی‌ها از پویایی لازم برخوردار هستند به طوری که ۱۱.۵ درصد از ظرفیت تولید پروفیل کشور را برعهده دارند.

وی بیان کرد: اکثر تعاونی‌ها در بخش کشاورزی فعالیت دارند به طوری که تولید ۷ درصد شیر، ۹۰ درصد صید و صیادی و ۶۵ درصد پرورش میگو و انواع ماهی‌ها بر عهده شرکت‌های تعاونی بخش کشاورزی کشور است.

محمدی با اشاره به فعالیت ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش‌های خدماتی و تولیدی در قالب تعاونی گفت: شرکت‌های تعاونی بخش مسکن نیز در بحث پروژه‌های مسکن مهر ۹۵۰ هزار واحد مسکونی را به متقاضیان تحویل دادند و اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را نیز در دست ساخت دارند.

وی عنوان کرد: ۶ هزار فروشگاه تعاونی مصرف که در سطح کشور فعالیت دارند نیز بزرگترین شبکه توزیع را راه‌اندازی کردند و در طرح توزیع سبد کالا به مشارکت گرفته شدند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در تدوین برنامه ششم توسعه شاهد تحول در تعاونی‌ها هستیم و در این برنامه هفت راهبرد اصلی و اساسی و ۴۹ برنامه عملی تدوین و مدنظر قرار گرفته است.

وی گفت: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی شرکت‌های تعاونی، تحکیم مبادلات شبکه‌ای، تقویت تعامل بین دستگاهی، تقویت مشوق‌ها و تقویت نظارت‌ها از مهمترین راهبردهای مورد تأکید در برنامه ششم توسعه در بخش تعاونی‌ها است.

محمدی ابراز کرد: تعاونی‌ها در توسعه پایدار و برقراری عدالت اجتماعی در هر منطقه نقش مهمی برعهده دارند چرا که تعاونی‌ها با رفع تبعیض به رفع مشکات اشتغالزایی، تولید کالا و تأمین مایحتاج مردم کمک می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار