نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس خواستار تعیین سهم فرودگاه بندرلنگه از درآمدهای دالان هوایی کشوری شد.
کد خبر: ۹۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 09 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد جباری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بازدید مسئولان هواپیمایی کشور از فرودگاه بندرلنگه، اظهار داشت: بسیاری از مردم بندرلنگه و شهرهای همجوار مراودات تجاری و کاری با امارات متحده عربی دارند که برای انجام سفر به دبی مجبور هستند به شهرستان‌ها یا استان‌های همجوار مسافرت کنند که وجود پروازهای خارجی می‌تواند این وابستگی را قطع کند.
 
وی ادامه داد: برای انجام عملیات هوایی به امارات، هواپیماهای کوچک جوابگو نیست و باید امکان پروازهای ایرباس 320 بررسی و امکان‌سنجی شود.
 
جباری گفت: درخواست ما این است که پروازهای خارجی به دبی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شود تا امکان استفاده مردم از این پروازها سنجیده شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها امکان پرواز ترانزیتی بندرلنگه به دبی و برخی کشورهای عربی را امکان‌پذیر می‌دانند، به طوری که پرواز در شب صورت بگیرد اما با توجه به عدم برخورداری باند فرودگاه از سیستم روشنایی این امکان وجود ندارد که از مدیرعامل فرودگاه‌های کشور درخواست می‌شود این مشکل را برطرف کنند.
 
جباری با اشاره به استقبال پروازهای خارجی از دالان هوایی کشور و قرار گرفتن بندرلنگه در این کریدور گفت: ما خواستار تعیین سهم فرودگاه بندرلنگه از درآمدهای دالان هوایی کشوری هستیم.
 
این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: با توجه به وجود دومین بندر بزرگ حمل و نقل کالا در بندرلنگه، استفاده از ظرفیت فرودگاه بندرلنگه برای حمل و نقل اقلام تجاری می‌تواند دوران شکوفایی این فرودگاه را رقم بزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار