وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت و درمان گفت: ویروس کرونا یکی از پیچیده ترین مخلوقاتی است که پا به عرصه وجود گذاشته ونمی توان به راحتی درباره آن اظهار نظر یا دارویی برای آن تولید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 10 November 2020

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه  سعید نمکی در جلسه امروز (20 آبان) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه اظهار کرد: این ویروس هزینه های بسیاری سنگینی بر نظام سلامت در جهان وارد خواهد کرد و برآورد این است که میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس در برخی کشورهای اروپایی طی ماه های آینده به روزانه هزار نفر هم برسد و در کشور ما هم برآوردهایی از افزایش مرگ و میر وجود دارد که امیدواریم با همکاری مردم کاهش یابد.

وی افزود: طبق پیشنهاد مقام معظم رهبری قرارگاهی به ریاست وزیر کشور برای پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا تشکیل شده که بسیار کمک کننده بوده و در کنترل بیماری می تواند نقش موثری باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید دارو و واکسن کرونا ،خاطر نشان کرد: در حال حاضر هنوز هیچ داروی قطعی برای این بیماری در جهان وجود ندارد و در بحث اثرگذاری داروهایی مانند رمدسیویر و فاویپیراویل هنوز بحث هایی وجود دارد.

نمکی اظهار کرد: ظرف مدت دو ماه توانستیم داروهایی را در کشور تولید کنیم و در حال حاضر نمونه محلول رمدسیویر هم در کشور تولید شده که ظرفیت تولید را تا 10 برابر افزایش خواهد داد و قطعا با افزایش تولیدات، تولید و توزیع انبوه این داروها را در کشور شاهد خواهیم بود.

وزیر بهداشت  گفت: با توجه به تشدید این ویروس تا دو هفته آینده هیچ شهری مشکل کمبود اکسیژن نخواهد داشت و همچنان در حال اضافه کردن تخت های بیمارستانی عادی و ویژه هستیم واین اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستانها نمی ماند و تمام بیماران نیاز به بستری، در بیمارستان بستری خواهند شد.

نمکی تصریح کرد: 12 مجموعه دانش بنیان در کشور کار تولید واکسن کرونا را بر عمهد دارند که خوشبختانه چهار مورد آنها به نتایج خوبی رسیده اند. این چهار مجموعه دانش بنیان در حال حاضر در حال اتمام فاز مطالعات حیوانی و ورود به فاز مطالعات انسانی هستند و روند کار این مجموعه های دانش بنیان به حدی خوب پیش می رود که آماده پیش خرید واکسن کرونا از این مجموعه ها شده ایم و تا ماه های آینده خبرهای خوشی به مردم ایران خواهیم داد.

نمکی تاکید کرد: میان مدافعان سلامت با مدافعان حرم و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی یک تفاوت اساسی وجود دارد و اینکه مدافعان اینجا دشمن را نمی بینند و با یک دشمن نامرئی در حال مبارزه هستند و در این جبهه خط مقدم مشخص نیست و همه جا احتمال خطر وجود دارد و همین کار مدافعان سلامت را دشوار کرده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار