رئیس کل دادگستری استان ایلام:
رئیس کل دادگستری استان ایلام، گفت: از شهریور ماه سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری 80 درصد موجودی پرونده‌های دادگاه‌های تجدید نظر استان مختومه شده است.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 13 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام در دیدار با قضات محاکم تجدید نظر استان، گفت: از شهریور ماه سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری 80 درصد موجودی پرونده‌های دادگاه‌های تجدید نظر استان مختومه شده است.

وی افزود: به صفر رساندن باقی مانده موجودی پرونده‌های دادگاه‌های تجدید نظر استان با تلاش و کوشش مضاعف قضات مهم و ضروری است و مدیریت صحیح و عملکرد مطلوب این محاکم باید به دادگاه‌های بدوی استان نیز تسری یابد.

رئیس کل دادگستری ایلام بر لزوم توجه ویژه به تخصص گرایی در ارجاع پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: تناسب گرایی در دادگاه‌های تجدید نظر با هدف رسیدگی دقیق‌تر و رسیدن به اتقان آراء به صورت ویژه مورد توجه قرار دارد.

دهقانی در ادامه  قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را در راستای ساماندهی زندانیان استان مفید و مؤثر ارزیابی کرد و افزود: مجازات حبس باید در جای مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد و پرونده‌های زندانیان مشمول این قانون به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری ایلام، تصریح کرد: فساد تضییع حقوق مردم و بیت‌المال است و دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت تمام با کلیه جنبه‌های آن برخورد می‌کند.

دهقانی همچنین به موضوع حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی اشاره کرد و افزود: اراضی ملی و انفال متعلق به همه مردم است و نهادهای متولی باید تلاش کنند با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها از این منابع محافظت کنند./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار