مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بااشاره به اینکه 380مدرسه درحاشیه راهها و 130مدرسه نیز در مناطق پرتردد شهری قرار دارند،گفت: در مجموع 510مدرسه درمعابر پرتردد شهری و حاشیه راههای برون شهری قراردارند که نیازمند تدابیر ویژه ترافیکی هستند.
کد خبر: ۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 07 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان؛علی کرمپور درنشست شورای ترافیک استان ازتایید صلاحیت فعالیت هشت شرکت حمل و نقل درامر سرویس مدارس خبرداد و گفت:علاوه براین ظرفیت ، سایر بخش های حمل و نقل عمومی نیز درخدمت شهروندان است تا بتوانند برای جابجایی دانش آموزان خود در طول سال تحصیلی برنامه ریزی داشته باشند.
 
کرمپور افزود: در راستای پروژه مهر،به همت انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش، دربخش پشتیبانی امورحمل ونقل و سرویس مدارس علاوه بر برگزاری مستمر جلسات کارگروه ماده 18و کارگروه نظارت،نشست توجیهی یکهزار راننده سرویس مدارس نیزدربرنامه است  که به زودی برگزارخواهد شد.
 
وی ادامه داد:ازجمله اقدامات مهم دراین راستا توجه ویژه به آرامش خاطرخانواده ها دربحث جابجایی دانش آموزان ازمدرسه تا منزل است که توسط شرکت های تایید صلاحیت شده و همچنین سایرظرفیت های حمل و نقل عمومی انجام خواهد شد.
 
رییس کارگروه ماده 18 دربحث حمل و نقل همچنین بااشاره به اینکه 380مدرسه درحاشیه راهها و 130مدرسه نیز در مناطق پرتردد شهری قرار دارند،افزود: در مجموع 510مدرسه درمعابر پرتردد شهری و حاشیه راههای برون شهری قراردارند که نیازمند تدابیر ویژه ترافیکی هستند.
 
وی اضافه کرد:برابراعلام اداره کل حمل و نقل و پایانه ها عملیات ایمن سازی فیزیکی وهمچنین آموزش های ترافیکی در 50 مدرسه  در حال انجام است و برای مدارس شهری که در معابر پرتردد قراردارند نیزکارنصب علایم ، خط کشی ونصب سرعت گیرتوسط شهرداری ها در حال انجام است.
 
وی از تعامل و همکاری بی دریغ مجموعه شورای ترافیک استان با آموزش و پرورش قدردانی کرد و بیان داشت:خوشبختانه در سایه همدلی وهمیاری کلیه اعضاء شورای ترافیک استان آماده خدمات رسانی به دانش آموزان درآستانه بازگشایی مدارس هستیم و ازاین بابت خانواده ها دغدغه ی خاطرنداشته باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد:سال تحصیلی جدید درهرمزگان با 326هزاردانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی آغاز می شود که برای این تعداد دانش آموز سه هزار و 931مدرسه در قالب 15هزار و 97کلاس درس درنظرگرفته شده است.
 
به گفته کرمپور:ازاین تعداد مدرسه یکهزار و 269مدرسه در مناطق شهری با جمعیت دانش آموزی 177هزار نفرو دوهزار و 662مدرسه روستایی با جمعیت 149هزار دانش آموزهستند که 117هزارو200 نفر آن فقط مربوط به شهرستان بندرعباس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار