کارشناس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: درحال حاضرامکان فنی، علمی و تجهیزاتی پیوند عضو به بیماران نیازمند در بیمارستان شهید محمدی این دانشگاه فراهم است.
کد خبر: ۹۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 06 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، دکترفائقه جمعه پور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: درهمین راستا امسال یک مورد جداسازی ارگان های حیاتی کبد و کلیه در این مرکز انجام شده و به شیراز منتقل شده است.

وی با بیان اینکه یک مورد نیز در چهار سال گذشته در این مرکز انجام شده، بیان داشت: اعضای حیاتی همچون کبد و کلیه پس از جداسازی از بیمار مرگ مغزی شده به شیراز ، اما قلب و ریه با توجه به محدود بودن زمان نگهداری آنها، جهت پیوند به بیماران نیازمند و در لیست انتظار به تهران منتقل می شود.

دکتر جمعه پور تصریح کرد: اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد ، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی از بافتهای بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

وی در خصوص تعداد داوطلبانی که کارت اهدا عضو در هرمزگان دریافت کرده اند، گفت: جذب داوطلبین و صدور کارت برای آنان و همچنین آمار مرتبط با میزان اعضای اهدا شده و افرادی که کارت گرفته اند به صورت سراسری در سامانه تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار