کد خبر: ۸۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 17 August 2020

 

 
 
تیم رده دومی آلومینیوم اراک به لیگ برتر صعود کرد
شاگردان رسول خطیبی دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند به لیگ برتر صعود کنند.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، مسابقات هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۹۹-۹۸ لیگ یک فوتبال ایران در حالی از ساعت ۲۰ امشب با انجام هشت دیدار همزمان پیگیری شد که دو بازی بخاطر تعیین تکلیف دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر، از اهمیت بالایی برخوردار بود. در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته آخر لیگ دسته اول، تیم رده دومی آلومینیوم اراک در ورزشگاه امام خمینی میزبان تیم رده دوازدهمی داماش گیلان بود و در نهایت موفق شد به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کند.

شاگردان رسول خطیبی که هفته قبل برتری ارزشمندی در کرمان مقابل مس به دست آورده و بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم در جایگاه دوم قرار گرفته بودند، امشب انگیزه و البته استرس زیادی برابر آلومینیوم داشتند، اما توانستند در دقیقه ۱۵ روی شوت زمینی حامد پاکدل و توپ ریباند شده توسط عرفان گودرز، با ضربه زمینی ابوالفضل عکاشه به گل برسند.

 

 

در ادامه آلومینیوم پنج موقعیت جدی خلق کرد که درخشش دروازه‌بان داماش روی شوت‌های راه دور و ضربات سر و البته بی‌دقتی مهاجمان اراکی اجازه نداد نتیجه یک بر صفر تا پایان نیمه اول تغییر کند.

در دقیقه ۵۷ ارسال میلاد پورمحسن و ضربه سر میلاد صفایی با اختلاف کمی از کنار دروازه آلومینیوم عبور کرد و در دقیقه ۶۶ سعید طالبی از سمت چپ محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که سجاد بیرانوند به زیبایی توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۹۰ نیما درودی در موقعیت تک به تک شوت‌زنی کرد که دروازه‌بان داماش باز هم واکنش خوبی نشان داد و لحظاتی پس از آن نیز محمد غلامی فرصت خوبی در محوطه جریمه آلومینیوم به دست آورد که شوت او از بالای دروازه راهی اوت شد.

در دقایق تلف شده نیز آلومینیوم که سعی در زدن گل دوم داشت، حملات پیاپی‌ای خلق کرد ولی عرفان گودرز مانع از افزایش گل‌های شاگردان خطیبی شد تا آنها با پیروزی یک بر صفر بازی را به پایان رسانده و برای صعود چشم‌انتظار پایان دیدار شهرداری تبریز و مس کرمان باشند.

مس کرمان که برای رسیدن به پیروزی باید با تفاضل گل بالا در زمین شهرداری تبریز قعرنشین به برتری می‌رسید، در نیمه اول تلاش زیادی برای رسیدن به گل داشت ولی در ثانیه‌های پایانی موفق شد در شلوغی محوطه جریمه و با شوت‌زنی میثم تهی‌دست به گل برسد.

 

شهرداری که در نیمه اول تنها یک موقعیت جدی داشت و بیشتر رو به بازی مستقیم و دفع توپ روی آورده بود، در نیمه دوم مقاومت زیادی مقابل مس کرمان نشان داد، اما شاگردان سید مجتبی حسینی پس از حملات پیاپی توانستند در دقیقه ۸۰ روی توپ ارسالی از جناح راست و ضربه سر زیبای شروین بزرگ گل دوم را به ثمر رسانند.

مس که حملات خود را بیشتر از سمت راست زمین انجام می‌داد، در دقیقه ۸۸ نیز با این تاکتیک دوباره نتیجه گرفت و یک ارسال زمینی و دفع ناقص مدافع شهرداری را بهرام رشیدفرخی با شوت محکم به طاق دروازه تبدیل به گل کرد.

شاگردان حسینی که برای صعود به لیگ برتر نیاز به یک گل دیگر داشتند، با وجود پنج حمله جدی دیگر تا پایان مسابقه و در ۱۰ دقیقه وقت تلف شده، نتوانستند این کار را انجام دهند تا آلومینیوم با تک گلی که مقابل داماش زده بود، لیگ برتری شود.

در پایان مسابقات لیگ یک  فوتبال ایران، تیم‌های آلومینیوم و مس کرمان در امتیاز ۶۳ با یکدیگر برابر شدند، اما اراکی‌ها بخاطر تفاضل گل ۲۰+ و یک گل زده بیشتر نسبت به شاگردان حسینی، توانستند پشت سر مس رفسنجان به لیگ برتر صعود کنند و برای نخستین بار در تاریخ به این مهم برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار